מגדל העמק: איך מרגישים בתוך רכב מתהפך?

ביום זהירות בדרכים שהתקיים בביה"ס במפתן "פסגות" במגדל העמק, הוצב סימולטור המדמה התהפכות רכב, ומדגיש את חשיבות חגורות הבטיחות ונהיגה ללא השפעת אלכוהול

יום שכולו זהירות בדרכים התקיים בבית הספר מפתן "פסגות" במגדל העמק. במסגרת תכנית זהירות בדרכים שמקיים בית הספר נהנו התלמידים מהרצאות, סדנאות ופעילויות שונות בנושא נהיגה בטוחה, הסחת דעת בנהיגה וזמן תגובה. במהלך האירוע שנערך בשיתוף הקב"ט העירוני מוטי אבוקסיס ואחראית הבטיחות של בית הספר יפית הנגלר, שמעו התלמידים הרצאה בנושא השפעת האלכוהול על הנהיגה והסכנות הכרוכות בשתייה לא מבוקרת.

התלמידים התנסו בסימולטור מצב של התהפכות רכב
התלמידים התנסו בסימולטור מצב של התהפכות רכב

בהמשך התנסו התלמידים בסימולציות של הסחת דעת בנהיגה, ריכוז אלכוהול בדם וזמן תגובה, אך האטרקציה המרכזית באירוע הייתה סימולטור אשר מדמה התהפכות של כלי רכב ומדגיש את החשיבות בנהיגה בערנות ללא השפעת אלכוהול וחגירת חגורות הבטיחות.


התלמידים התיישבו בתוך הסימולטור וחגרו חגורות בטיחות, במהלך הפעילות התהפך הרכב והעניק ליושביו את ההרגשה של כלי רכב המתהפך במהלך נהיגה. מנהלת בית הספר, רבקה אלימלך אמרה: "כיום כל מסיבה או מפגש של צעירים מלווה בשתיית אלכוהול. תלמידים מפתחים ביטחון מופרז ומוטעה שלהם זה לא יקרה והם שולטים במצב. פעילות זו הוכיחה להם ששתיית אלכוהול ונהיגה הם שילוב קטלני. פעילות זו התמקדה בנושא זהירות בדרכים אך מהווה גם שלב נוסף בתכנית זהירות בדרכים בנושא המלחמה בסמים ובאלכוהול".