איך להתכונן כמו שצריך לקראת בדיקת MRI?

טיפים ועצות שיעזרו לכם להגיע מוכנים לבדיקת MRI. צילום: freepik

אחד מהמכשירים הכי מתקדמים בעולם הרפואה הוא מכשיר ה-MRI. המכשיר הספציפי הזה מסוגל לספק תמונת מצב מדויקת של מה שקורה בתוך גופנו.
מידיי יום בישראל מתבצעות מאות בדיקות MRI על מנת לאפשר טיפול רפואי הולם. אם אתם עומדים לבצע בקרוב בדיקת MRI מוטב כי תגיעו אליה מוכנים.
יש כמה דברים שיאפשרו לכם לעבור את הבדיקה כמו שצריך. בסופו של יום חוסר הוודאות עלול להיות כזה שישלוט בכם טרם הבדיקה. השאיפה שלנו ביחד עם השאיפה שלכם היא שתוכלו לעבור את הבדיקה כמו שצריך. 

• להגיע לבדיקה בצום

מכיוון שלפני הבדיקה עצמה מחדירים לגוף חומר מיוחד, ישנו צורך להגיע לבדיקה בצום. את הפרטים המלאים על הצום טרם הבדיקה תקבלו מהצוות הרפואי שנמצא במכון הבדיקות. אך אם לא דיברו אתכם על צום טרם בדיקת MRI מוטב כי תעלו את העניין הזה. ברוב המכריע של המקרים להגיע בצום לבדיקה זהו תנאי מחייב. אם לא תגיעו לבדיקה בצום, לא תהיה אפשרות לבצע אותה עבורכם. במקרה כזה תמצאו את עצמכם נאלצים לבצע שוב את הבדיקה, מצב שהוא לא נעים בלשון המעטה. לכן מוטב כי תעלו את השאלה הזאת לפני שיהיו בעיות.

זמינות תורים נמוכה יחסית

קחו בחשבון כי זמינות התורים לבדיקות MRI היא נמוכה מאוד. הביקוש לבדיקה הזאת הוא גבוה, אך מספר המכונים שמבצעים את הבדיקה נמוך. אנו מציעים לכם מיד עם קבלת ההפניה לשריין תור למועד שמתאים לכם. תשתדלו שלא לבטל את התור, כי ההמתנה לתור הבא עשוי לקחת זמן רב. לעיתים בדיקת MRI היא בדיקה קריטית מאוד להמשך הטיפולים. לכן תנסו תמיד לבחור את המועד שהכי מסתדר לכם מבין המועדים שעומדים לרשותכם.

ביגוד נוח לבדיקה עצמה

בדיקת MRI לוקח ברוב המקרים בין 30 עד 50 דקות. לכן אתם צריכים להגיע אליה עם ביגוד נוח שיאפשר לכם לא לזוז בזמן הבדיקה. על מנת שיהיה אפשר לקבל את תמונת המצב המדויקת המטופל צריך לנסות שלא לזוז. כל תזוזה רצינית עלולה לגרום לכך שיהיה צורך לחזור על הבדיקה פעם נוספת. לכן מראש תבואו לבדיקה כאשר אתם לובשים ביגוד נוח שלא יביא איתו תחושת אי נוחות. הרי בסופו של יום החשיבות של הבדיקה להמשך היא חשיבות גבוהה מאוד. כל טעות בפענוח של התשובה תגרום לכך שהמשך הטיפולים לא יהיה בדיוק כמו שהוא צריך להיות.

הגיעו לבדיקה ללא מתכות

עוד לפני בדיקת MRI יגידו לכם להסיר את כל המתכות מהגוף. אך אין סיבה שתבואו עם מתכות לבדיקה, תוכלו להשאיר את כל המתכות בבית. כך תמנעו מעצמכם סיטואציות שבהן כל המתכות עלולות ללכת לאיבוד. זה לא משנה אם מדובר על טבעת, שרשרת או כל גוף מתכתי אחר. ההתעסקות לפני הבדיקה צריכה להיות התעסקות אחרת לחלוטין. לכן אנו מציעים לכם בצורה חד משמעית שלא לבוא עם מתכות לבדיקה. כמובן שתוכלו להתייעץ עם הצוות הרפואי טרם ההגעה לגבי מתכת כזאת או אחרת. הכי חשוב שהבדיקה עצמה תעבור בשלום, ואתם מבחינתכם תקבלו את תמונת המצב הכי מדויקת שקיימת.