צפו בראיון עם אייל לחמן: "מי שחשב שבינואר יגיעו מלאכים-טעה בגדול"  

אחרי ההפסד לבית"ר ת"א/רמלה ורגע לפני המפגש מול האקסית מאשדוד, המאמן אייל לחמן מספק ראיון חריף-שבו הוא מדבר על הקושי להביא שחקנים ("גם את אלה שהבאנו הם מותשים כי לא שיחקו עונה שלמה"), על הטעויות בהגנה ("כולם מתעסקים בחלוצים, אבל בינתיים ספגנו גולים טיפשיים"), על סולארי שלא פותח בהרכב? ("הוא צריך להתאמץ יותר") וגם על העובדה המדאיגה: עפולה ספגה העונה 10 שערים ב-15 הדקות הראשונות  

אחרי ההפסד הביתי 3:2 לבית"ר ת"א/רמלה, שסיבך את הקבוצה עמוק בתחתית (מקום 12, עם 24 נקודות) ורגע לפני המפגש המסקרן מול האקסית מאשדוד ביום שישי הקרוב, מאמן הפועל עפולה אייל לחמן התפנה לראיון חריף-בו הוא מדבר על הכל בצורה ישירה מבלי לייפות את המציאות.

• לחמן, איך אתה מסביר את ההפסד לבית"ר ת"א/רמלה?

"ההגנה שקעה לנו בדקה הראשונה. לספוג גול בהתחלה זה פוגע חזק מאוד ברוח הקבוצה. זה מאוד מטריד. אני מאוד לא אוהב את זה כי זה דברים שקשה לנתח אותם. זה שער 10 שעפולה סופגת ב-15 הדקות הראשונות העונה וזה דבר שאף אחד לא עלה עליו. עושים הכנה טובה והדברים קורסים בהתחלה. זה דברים שלא צריכים לקרות בקבוצה מנוסה כמו עפולה".

• פתחת עם שלושה בלמים ובפועל ההגנה היית מחוררת כמו גבינה צהובה?

"זה לא טעויות שקשורות לעמידה על המגרש אלא לאחריות. מה אפשר להגיד לפנדל כזה? מה אפשר להגיד על הטעויות האלה? אין מה להגיד על דברים כאלה. לצערי, זה בדיוק האירועים שגורמים לשקיעה".

• מה נסגר עם סוגיית הזרים: הולכים על סולארי או מרטין?

"אין כאן דילמה. מתיאס מרטין הוקפא ולכן אין אפשרות להחזיר אותו".

• מדוע שחקן בכיר כמו סולארי לא פותח בהרכב, ומה זה אומר לגביו?

"זה אומר שהוא צריך להשקיע יותר להיות יותר טוב".

• יש בשוק שחקנים טובים שיכולים להרים את הקבוצה מהקרשים?

"גם אם עפולה הייתה בליגה העל וגם אם היו קוראים לנו מכבי ת"א-עדיין לא היה לנו קל להביא שחקנים. אנחנו חיים במדינה קטנה, וכולם מכירים את כולם. גם אלה שמגיעים אלינו אז הם מותשים, כי לא שיחקו עונה שלמה ומיד מאבדים את האוויר שלהם".

• אז אי אפשר 'לבנות' על ינואר?

"מי שחשב שבינואר יגיעו מלאכים – טעה בגדול. קבוצות קמות ונופלות על חודש יוני ולא על ינואר".

• האוהדים בעפולה צריכים להתרגל מעכשיו לקרבות התחתית?

"אני רוצה לקוות שלא. קבוצה קמה ונופלת על המשחק ההגנה ולא על משחק ההתקפה. כולם מתעסקים בחלוצים ובהתקפה ובינתיים אנחנו סופגים שערים טיפשיים. אין ספק שאנחנו צריכים לקחת אחריות על הנעשה בחולייה האחורית".

• עכשיו כשעפולה מסובכת בתחתית יש לך את התעוזה לתת לצעירים לשחק?

"יש לי את התעוזה והרצון. אני צריך שיתנו לי סיבה. כמו כן, כדי לתת לשחקנים צעירים במה צריך כמות של שחקנים, כי שחקן צעיר יכול להיות טוב היום אבל לא בטוח שהוא יהיה טוב מחר.  יש פה צעירים טובים, אבל הכמות היא מזערית".

 • ביום שישי יש לך את אשדוד (אקסית) על הראש?

"אני יכול להיות אופטימי ברגע שיש לי שחקנים דינאמיים על המגרש. ברגע שזה קורה אז הכל מסתדר. אני מקווה שהשחקנים שלי יהיו דינאמיים במשחק מול אשדוד. האם אפתח שוב עם שלושה בלמים? כרגע אני לא יודע, כי עוד לא חשבתי על זה לעומק. בכל מקרה אנחנו משחקים בצורה כזו ששלומי חנוכה יכול לשחק הן כקשר אחורי והן כבלם".

 אולי מעניין אותך גם: