אחד למיליון: ניצלה מעיוורון הנגרם בשל מחלה גנטית נדירה ביותר   

רוסיל בת השש איבדה בגלל מחלתה ראיה בעין אחת והיה חשש כבד לאיבוד הראיה בעין השניה ולעוורון.

הסיפור של רוסיל הילדה הקטנה בת השש שמתגוררת בכפר בצפון קשה ומורכב. היא סובלת ממחלה גנטית נדירה ביותר, שפוגעת בשיעור של פחות מ-1 למיליון.
ד"ר יומנה בסול אבו עיטה, מומחית למחלות והשתלות קרנית ביחידת העיניים במרכז הרפואי פדה פוריה, מסבירה, "המחלה BRITTLE CORNEA, פוגעת בקולגן שבגוף. עם התפתחות המחלה היא פוגעת באיברים שונים כמו לב, מפרקים, מערכת שמיעה. כתוצאה מהמחלה הקרנית בעין נהיית מאד שברירית . במצב כזה, כל חבלה הכי קטנה עלולה לגרום לקרע בקרנית וזליגה של תוכן העין החוצה".
בגיל שנתיים רוסיל נחבלה בעינה הימנית. זו הייתה חבלה קלה אך בשל המחלה נגרם קרע גדול בקרנית. כתוצאה מכך היא התעוורה בעין ימין  ויכלה לראות רק בעין השמאלית.
בחודש שעבר, רוסיל נחבלה בעינה היחידה. בשל מצב הקרנית נוצר קרע מלא. רוסיל הובהלה לפוריה והוכנסה לניתוח דחוף.  במשך ארבע שעות, בניגוד להערכות והודות לעבודה מאד מקצועית וזהירה, הצליחה ד"ר יומנה לאחות את הקרע ולסגור את העין. "זו פעם ראשונה שאני נתקלת במקרה כזה, זו מחלה מאד נדירה. היה לי ברור שאם לא נצליח להציל את העין רוסיל תהיה עיוורת לגמרי. כולנו מאד התרגשנו כשימים ספורים אחרי הניתוח הילדה הצליחה לראות קצת בעין ,כשהיא ראתה את אמא שלה לידה היא פרצה בבכי".
ד"ר יומנה בסול אבו עיטה מסכמת, "כרגע העין במצב יציב. אנחנו מעריכים שהיא תזדקק לניתוחים נוספים בעתיד, כדי לשקם את העין ולהגן עליה מפגיעות נוספות".

 

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|