אות יקיר אורנים 2022 הוענק לכבוד נשיא המדינה,יצחק הרצוג

"החינוך הוא ערך מרכזי בתולדותינו, והוא שממשיך לעצב, במידה רבה, את פנינו כחברה וכיחידים גם לעתיד לבוא"
צילום: זיו ברק

מידי שנה מעניקה אורנים, המכללה האקדמית לחינוך, את אות 'יקיר אורנים',   למי שתרם לקידום ההשכלה, התרבות והחברה במדינת ישראל.
את 'אות יקיר אורנים' לשנת 2022 בחרה המכללה להעניק לכבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, על פעילותו רבת השנים לקידום הערכים העומדים ביסודה של רוח אורנים, שוויון לכל אזרחי המדינה, דאגה לדור העתיד, שיח מקרב בין כל חלקי העם היהודי בארץ ובתפוצות ומחויבות בלתי מתפשרת למסמך המכונן של מדינת ישראל הדמוקרטית ולהבטחה הגלומה בו לפיה תפעל המדינה על יסודות החירות, הצדק והשלום ותקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני מוחלט לכלל אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין.
מאחר והאולם במכללה צר היה מלהכיל את המוזמנים הרבים, התקיים טקס הענקת האות בהיכל התרבות של יוקנעם. לטקס הוזמנו 70 בוגרי ובוגרות המכללה, כמספר שנותיה של המכללה, שהטביעו את חותמם על החברה בישראל, ולצידם מרצי המכללה לדורותיהם, וכן עמוס נצר ראש המועצה האזורית זבולון, סימון אלפסי, ראש עירית יוקנעם, עידו גרינבלום ראש מועצת קריית טבעון ורבים אחרים.
בדברי ברכתו מעל הבמה אמר נשיא המדינה : ״אני מבקש להודות לכם על הכבוד בו זיכיתם אותי בהענקת אות יקיר המכללה האקדמית לחינוך – אורנים. מכללת אורנים היא המוסד האקדמי הראשון אשר מעניק לי תואר של כבוד, כנשיא המדינה. שבעים השנים שאתם מציינים היום הן בראש ובראשונה תקופה של שליחות אמיתית. שנים של עשייה בשדה מורכב ומאתגר, ובה בעת קריטי כל-כך להמשך קיומנו כחברה וכמדינה: השדה החינוכי. החינוך הוא ערך מרכזי בתולדותינו, והוא שממשיך לעצב, במידה רבה, את פנינו כחברה וכיחידים גם לעתיד לבוא. נקודת הקצה של העשייה החינוכית חייבת להיות הקניית ערכים וכלים לחיים. התלמידים של היום, יובילו את המדינה והחברה מחר.״
נשיא מכללת אורנים, פרופ' עמית שכטר : "מכללת אורנים גאה להיות המוסד הראשון המעניק תואר הוקרה לנשיא המדינה. בחרנו להעניק לו את תואר ״יקיר אורנים״ בשל פעילותו הציבורית רבת השנים המשקפת בדגשיה את רוח אורנים: שוויון לכל אזרחי המדינה, דאגה לדור העתיד, שיח מקרב בין כל חלקי העם היהודי בארץ ובתפוצות ומחויבות בלתי מתפשרת לעקרונות ההכרזה על הקמת מדינת ישראל.״
גברי ברגיל, יו"ר הועד המנהל של מכללת אורנים, ברך גם הוא ואמר: "אנו גאים בעובדה כי במכללת אורנים לומדים מורים ומחנכים לעתיד, הרואים בחינוך ייעוד. המטרה העיקרית שאנו שמים בפנינו היא להכשיר מחנכים מובילים שיהיו מנהיגים בקהילה בה הם חיים.  אנו מקפידים על קמפוס רב תרבויות המבוסס על ריבוי זהויות ואם יש משהו שאנו גאים בו זו האווירה המכילה והמקבלת באורנים."
הדס דניאלי ילין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית אמרה בדברי ברכתה: "התנועה הקיבוצית, אשר הקימה את הסמינר לפני 70 שנה, ראתה תמיד לנגד עיניה את חשיבות החינוך וההשקעה בו ככלי ליצירת חברת מופת. כמו אז, גם היום, אנו ממשיכים לקדם ולתת קדימות לתחום החינוך ומשקיעים משאבים רבים על מנת לשפר לקדם ולהתאים את החינוך בישראל לרוח התקופה מחד, ולערכים בהם אנחנו מאמינים מאידך."
בין מקבלי אות יקיר אורנים בעבר: רחל רבין, עדינה בר שלום, אילנה דיין, מורט מנדל, מוקי צור, מאיר שלו, פרופ' טרכטנברג ואחרים.
טקס זה חתם את חגיגות ה-70 של המכללה.