עפולה: בית כנסת חדש יוקם ברובע יזרעאל

לאחר שנים בהם מתפללים תושבי השכונה בקרוואן, אישר שר הדתות את הקמתו של בית כנסת חדש וקבוע ברובע יזרעאל. כמו כן ביקשה העירייה לבחון הקמת מקוואות בשכונות וחידוש בבית העלמין. צילום: דוברות עיריית עפולה

שר הדתות יצחק וקנין התארח השבוע עם צמרת לשכתו בעפולה. הביקור נפתח בלשכתו של ראש העיר אבי אלקבץ ובו נכחו גם רב העיר הרב שמואל דוד, סגני ראש העיר חביב פרץ ועו"ד צורי כהן, מנכ"ל הרשות שלום שלמה, גזבר בעירייה יצחק שריקי ששימש בעבר גם כיו"ר המועצה הדתית וכן אביו של ראש העיר אמנון אלקבץ. במהלך המפגש הציג ראש העיר אלקבץ את החוסר למוסדות דת כגון בית כנסת ברובע יזרעאל שם מתפללים תושבי השכונה כבר שנים בקרוואן. כמו כן העלה אלקבץ את סוגיית המקוואות בשכונות וביניהן בעפולה עילית וכן את שיפוץ בית העלמין.

שר הדתות אישר את הקמת בית הכנסת ברובע יזרעאל ואמר שייבחן את יתר הבקשות לחיוב. בהמשך ביקר השר וקנין במועצה הדתית שם נועד עם יו"ר המועצה משה משיח, סייר בבית העלמין, במקווה נשים "מעלות הרב כורש", בבית הכנסת ברובע יזרעאל וכן בישיבה הקטנה לצעירים בעפולה עילית.
ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "אוכלוסיית העיר בכלל ושכונת רובע יזרעאל בפרט ממשיכה לצמוח מדי חודש ובמקביל עולה הצורך בבתי כנסת חדשים. אני מודה לשר יצחק וקנין על ביקורו ועל כך שנענה לבקשתנו להקים בית כנסת ראוי וקבוע לטובת תושבי השכונה המתפתחת".