"אור לגויים": מסע הופעות ייחודי ברוסיה של תזמורת הכליזמרבנד מהגלבוע

להקת הכלייזמר תצא לסיבוב הופעות בערים הגדולות- מוסקבה וסנט פטרבורג ברוסיה כאשר לחלק מהמופעים הכרטיסים אזלו.

להקת ה"כליזמרבנד", המייצגת את בית המוסיקה יזרעאל – גלבוע, תצא בחודש הקרוב לסיבוב הופעות ומפגשים מרתקים ברוסיה. סיבוב ההופעות יתפרס על פני 10 ימים ויכלול 6 הופעות, בערים הגדולות- מוסקבה וסנט פטרבורג.
הופעות הלהקה המהוללת נערכות ברוסיה במסגרת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, והם בתמיכת ארגונים המבקשים להדק את הקשר בין ישראל ליהודי התפוצות. להקת הכליזמברבנד מתוכננת לקיים את המסע במהלך חג החנוכה, וכך במסגרת חימום הקשר עם הקהילות היהודיות ברוסיה, יתקיימו מספר פעילויות משותפות עם המקומיים לציון החג, ובראשם הדלקת נרות, שיח ופעילות סביב ערכי חג החנוכה, כמו חינוך לערכי הלל והודאה, מאבק אמיץ לחירות, וצניעות.
בין השאר תופיע הלהקה "במרכז תרבות ע"ש בוגולובוב", אשר מקפיד על הופעות של נגנים וותיקים ומוערכים בלבד (ובוודאי שלא תלמידים), אך לנוכח הרפרטואר המרתק, יכולת הביצוע המרשימה והתוכנית המגוונת, התרצה המרכז ואפשר את הופעות הכליזמרבנד.
כל הכרטיסים להופעה זו נמכרו מראש והלהקה מהגלבוע עומדת לנגן מול אולם מלא עד אפס מקום, בקהל של שוחרי מוזיקה איכותית.
להקת ה"כליזמרבנד" היא חבורה מוכשרת של 9 נגנים צעירים ומוכשרים שבראשם עומד סטאס גברילוב, המנגן על הפסנתר, ובנוסף אחראי לעיבוד, ולניהול המוסיקלי. ברפרטואר הרחב של הלהקה נכללת מוסיקה יהודית חסידית ומסורתית, מוסיקה ישראלית עכשווית ומוסיקה קלאסית פופולארית. הרקע להקמת הלהקה טמון בנגינת הכליזמרים במזרח אירופה, שליוותה את מרבית אירועי מחזור החיים בקהילות השונות ובכלל זה אירועי שמחה ואבל.