אורנים: מנציחים את זכרה של ד"ר מרי תותרי

באורנים הנציחו את זכרה של ד"ר תותרי, המרצה האהובה בטקס חלוקת מלגות שהוענקו אלאא זועבי, סטודנטית בשנה ד' בחוגים לתקשורת וערבי ומורה לערבית בביה"ס ויצו ניר העמק בעפולה, ולענת וקסמן, סטודנטית בשנה ד' בחוגים לאזרחות וחינוך מיוחד, וקסמן משמשת כמחנכת ומורה לאזרחות בכפר הנוער רמת הדסה שבטבעון. וצילום: אורנים

יום חמישי התקיים בספרית מכללת אורנים טקס מתן מלגות משפחת תותרי לזכרה של המרצה האהובה ד"ר מרי תותרי, שנפטרה בחודש יולי אשתקד.
ד"ר תותרי הייתה ראשת החוג לאזרחות במכללת אורנים, חוקרת ולוחמת למען שיוויון בין ערבים ויהודים, מנהלת משותפת של היחידה לעשייה אזרחית במכללה, חברת דירקטוריון הספרייה הלאומית בירושלים.
היא נחשבה למומחית בנושא החברה הפלסטינאית, כתבה ספרים והייתה מרצה אהובה מאוד על כל הסטודנטים בני כל הדתות.
משפחתה של ד"ר תותרי החליטה להעניק מלגות לשתי סטודנטיות, אלאא זועבי וענת וקסמן, האחת ערביה והשנייה יהודיה, שהיו תלמידותיה והיא השפיעה על דרכן ועל בחירותיהן בחינוך, ובמעורבות אזרחית וחברתית  עמוקה.
כל אחת מהן זכתה במלגה בסה"כ 4,000 ש"ח תרומת המשפחה להנצחתה במכללת אורנים, המוסד שהיה ביתה של ד"ר תותרי במשך שנים ארוכות.
אלאא זועבי היא סטודנטית בשנה ד' בחוגים לתקשורת וערבית. היא מורה לערבית בביה"ס ויצו ניר העמק בעפולה ובמאית סרטים.
לדבריה היא הושפעה ממרי בדרכים רבות ובהן כיצד להיות בעלת לב רחב ולתת מעצמה בנדיבות לחברה, וכן להיות מעורבת בתחומים פוליטיים ופמיניסטיים.
ענת וקסמן היא סטודנטית בשנה ד' בחוגים לאזרחות וחינוך מיוחד. היא מחנכת ומורה לאזרחות בכפר הנוער רמת הדסה שבטבעון. ענת הייתה סטודנטית של מרי ובחרה בהוראת האזרחות ובעיסוק בחינוך בהשראתה.
את המלגות העניקה באירוע הזיכרון, ביתה של מרי, ד"ר מנאל תותרי ג'ובראן, מרצה למשפטים וחוקרת באוניברסיטת בר אילן. במהלך האירוע התקיימה הרצאת אורח מפי עו"ד וחוקר אמיר פאח'ורי על  עליית הליברליזם של אומות אחיות (co-nations) והזרם הרפורמי הערבי פלסטיני.

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

״העמק״: שישה מגנטים נשלפו מילד בן 9

|