אורט עפולה עלית: משלבים בין הצלת חיים להוראה במגמת הרפואה 

מגמת הרפואה בקריית החינוך הפכה בשלוש השנים האחרונות למגמה מובילה בה לומדים כ -60 תלמידים מצטיינים שבחרו במקצוע הרפואה

עינב אסולין, פראמדיק ועוזר רופא במחלקה לרפואה דחופה בבית חולים פורייה, הצטרף לצוות ההוראה של מגמת הרפואה באורט עפולה עלית.
אסולין הוא בעל ניסיון עשיר של 20 שנה ברפואת חירום, בהדרכת צוותי רפואה באזרחות ובצה"ל. ניסיונו בשדה הרפואה תורם רבות לתלמידים בהבנת החומר הלימודי, תוך שילוב דוגמאות מוחשיות של מקרים בהם טיפל במהלך השנים.
מגמת הרפואה בקריית החינוך הפכה בשלוש השנים האחרונות למגמה מובילה בה לומדים כ -60 תלמידים מצטיינים שבחרו במקצוע הרפואה מתוך אהבה לתחום, הכרת החשיבות בהצלת חיים, ונתינה לקהילה. התלמידים נחשפים לעולם הרפואה דרך לימודים עיוניים ברמה גבוהה, סיורים וסימולציות בביתי החולים וביקורים במפעלי התעשייה הרפואית. לרשות התלמידים עומדת מעבדה מתקדמת ומאובזרת היטב לטובת לימודי אנטומיה ופיזיולוגיה. בנוסף ללימודים נדרשים התלמידים להגיש פרויקט רפואי בנושאים שונים כמו סוכרת נעורים, אלרגיות קשות, מחלות כליות וכבד, יתר לחץ דם ועוד. הפרויקט כולל מעקב אחר מטופלים, ראיונות עם החולים והרופאים, הכרת המחלות מקרוב וכתיבת עבודה מסכמת ברמה של 5 יח"ל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אסולין: "אני רואה חשיבות גדולה בשילוב עבודתי ברפואה דחופה יחד עם חינוך והוראה, כאשר המטרה שעומדת לפניי היא לתת לתלמידים כלים להתמודד עם החיים, תוך שימת דגש על ערכים, חמלה, תרומה לקהילה ויחסים בין אדם לחברו, כל זאת על מנת שיתאפשר להם בעתיד להתמודד יותר בקלות עם עולם הרפואה". יחד עם עינב מובילים את המגמה מורי הביולוגיה נורית שיבר, לביא אורן ואורית ג'יבלי, אשר פועלים יחד בעבודת צוות להצלחת התלמידים. הצוות מעצים ומשדרג את הלימוד במגמה לרמות מאוד גבוהות ומעניינות ופותח בפניהם את האפשרות להשתלב במערך הרפואה בצבא ובאזרחות, כרופאים, פראמדיקים, אחיות וחובשים.