אורח לא צפוי: תן בחדר האוכל של קיבוץ בית אלפא

הבוקר הגיעו עובדי חדר האוכל של הקיבוץ וגילו את זכוכית דלת המבנה שבורה, ובסמוך כתמי דם

האם חוזרת התפרצות התנים בתחומי הגלבוע והעמקים? מוקדם לקבוע, אך בינתיים היו עדים בקיבוץ בית-אלפא לאירוע חריג כאשר הבוקר סמוך לשעה 8:40, הגיעו עובדי חדר האוכל של קיבוץ בית אלפא, וגילו את זכוכית דלת המבנה שבורה, ובסמוך כתמי דם.
הדבר עורר את חשדם לפריצה, ולהזעיק למקום את אור אלקוני, רב"ש הקיבוץ. בהגיעו התגלה במהרה כי מדובר בפריצת תן שהשתולל בתוך המבנה. "חדר-האוכל בבית אלפא פועל עבור החברים לצורך ארוחות צהריים, מה שהקל על הטיפול, כאשר קומת השירותים הייתה ריקה מאדם". מספר אור אלקוני. "בודדנו את התן באזור הזה, מנענו מסקרנים להתקרב והזעקנו את לוכד המועצה."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


*עובד נור, ראש המועצה: "אנו חיים באזור חקלאי מובהק, ולא חדש לנו עצם סכנת הכלבת, ומנגד היכולות להתחסן, ובעיקר היכולת להימנע מהפצה ע"י פינוי וחיסול כל תחנות המעבר הלא חוקיות הפועלות במרחב. הבטחת הניקיון בגלבוע מהווה חלק חשוב בהתמודדותנו מול מפגע המזמן הפצת מגפות המועברות ע"י חיות בר, כמו התנים".
יודגש כי המקרה הסתיים ללא נפגעים, ותוך זמן קצר הגיע למקום צוות בראשותו של הלוכד ישי מלכה.
אם סיום לכידתו הועבר התן לכלבייה האזורית (סמוך לניר-יפה), שם יעבור לבדיקה. ד"ר שי רודריג, הווטרינר הרשותי מעדכן "כי מוקדם לדעת האם מדובר בתן חולה כלבת. המועצה חילקה לאחרונה פיתיונות אוראליים לחיסון התנים דבר המפחית את הסיכוי להיותו נגוע בכלבת, מנגד תנים בריאים נרתעים ממגע עם בני אדם והפריצה שלו למבנה באמצע הישוב מעורר חשד".