"אבא גנוב" כבש את גבעת המורה

כוכב סרטי הבורקס והמתיחות של ישראל הגיע לשכונת גבעת המורה בעפולה להרצאה מרתקת על תחנות חייו ותהליך ההתחזקות והתקרבות שלו לדת. צילום אבי מורד

אבק כוכבים בעפולה: השחקן, הבמאי והמפיק יהודה ברקן, המוכר בישראל כמלך סרטי הבורקס והמתיחות, הגיע ביום שני השבוע להרצאה מאלפת ומרתקת בבית משפחת שלום בגבעת המורה.
ברקן התפרסם בשנות ה-70 ושנות ה-80 בזכות סרטי המתיחות שכתב וביים, וכן מסרטי בורקס כגון צ'רלי וחצי וחגיגה בסנוקר. ברזומה שלו גם זכייה בפרס מפעל חיים מהאקדמיה לקולנוע הישראלי.

• חגיגה בשכונה

בשנים האחרונות חשף ברקן בפני אמצעי התקשורת את תהליך ההתחזקות וההתקרבות שלו לדת. במפגש האינטימי בגבעת המורה, שזכה להתעניינות רבה, לקחו חלק כשבעים משתתפים, מילדים על קשישים בני שמונים פלוס. ברקן נכנס להרצאה לצלילי המנגינה הפופולארית הלקוחה מפס הקול של סרט הקאלט "חגיגה בסנוקר". מיד עם כניסתו לבית הוא זכה לתשואות ומחיאות כפיים רמות מהמשתתפים. בהמשך הוא סקר במצגת את תחנות חייו, הסרטים המצליחים בהם השתתף, האתגרים שבהם עמד וכמובן השינויים המשמעותיים שליוו את הקריירה שלו, עד לתקופה הנוכחית.
ברקן שיתף את הנוכחים בכל המסלול שעבר וההתקרבות לדת לאמונה ולדת ישראל, על רקע המעגלים הקודמים בהם סבב במהלך הקריירה העשירה שלו.


ברקן הסביר כי מנקודת ראותו הכל בחיים מכוון, הוא שיתף אותנו שהוא ראה הכל וטעם מהכול, ושהיום הוא נמצא במקום אחר, מקום של קרבה לדת ומסורת ישראל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רעות שלום, סטודנטית למשפטים, שהייתה אחראית על הפקת האירוע ואירוח המשתתפים סיפרה ל"עמקניוז": "היה זה אירוע מרתק ומעניין בצורה יוצאת דופן. לפני כחודש האזנתי להרצאה של יהודה במקום אחר והיה לי ברור שאני חייבת שההרצאה הזו תגיע לאנשים נוספים. בעקבות זאת קידמתי את ההגעה שלו לביתנו בגבעת המורה. כל המפגש עם יהודה היה חברי, נטול גינונים והכי פתוח שאפשר. כל הנוכחים התרשמו עמוקות מסיפור חייו והתהליכים שהוא עבר.
ברקן הסביר כי מנקודת ראותו הכל בחיים מכוון, הוא שיתף אותנו שהוא ראה הכל וטעם מהכול, ושהיום הוא נמצא במקום אחר, מקום של קרבה לדת ומסורת ישראל. כמובן שאי אפשר היה להימנע מלצחוק עימו על הקטעים מסרטיו המיתולוגיים. הוא כמובן שיתף פעולה עם כולם, הצטלם עם כולם ונענה להעניק תשובה לכל שאלה שהוצגה לו על ידי המשתתפים".