אופיר חיים מיואש: "אני לא ישן בלילה. אי אפשר להמשיך ככה"  

המאמן אופיר חיים נשמע מיואש ושוקל להתפטר מתפקידו במידה וההנהלה לא תעביר את כל שחקני הסגל בבקרה. "השחקנים ממורמרים ואפשר להבין אותם לגמרי", אומר המאמן ומוסיף: "אני מתמודד עם סיטואציה לא פשוטה. לא יכול לעשות חילופים ושינויים. לא רואה איך אפשר להמשיך ככה". צילום: אבי רביבו

האם המאמן אופיר חיים יעזוב את הפועל עפולה? אם עד כה המאמן מילא פיו מים ושמר על אופטימיות, נראה כי בשבוע האחרון הוא מתחיל לאבד את הסבלנות נוכח המצב העגום שבו נמצאת הקבוצה. יש לציין כי בשבועות האחרונים, לאחר שעשו שמיניות באוויר וקיבלו הלוואות וערבויות מכל כיוון אפשרי (כולל ממרכז הפועל), הצליחו בהנהלה להעביר את השחקנים הבכירים ולהעמיד הרכב לרשות המאמן. יחד עם זאת, מספר לא מבוטל של שחקנים טרם עברו בבקרה. ביניהם אפיק כהן, שינהר מורד, אור אליהו, ערן אזרד, אלמוג שנקור, אורי צעדון ודני גרופר. למעשה המאמן אופיר חיים מתמודד עם סיטואציה לא פשוטה שבה יש לו בקושי הרכב וכל יושבי הספסל הם ילדים חסרי ניסיון שהוא בקושי מכיר את שמותיהם. כמובן שזה משפיע ישירות גם על התוצאות במגרש. אחרי שהקבוצה הפסידה בכל משחקי גביע הטוטו, בשני מחזורי הפתיחה בליגה הוציאה נקודה אחת בלבד. המאמן אופיר חיים התראיין השבוע ל"עמקניוז" ואמר באופן הכי גלוי שיש: "קשה להיות במצב הזה. בקושי יש לנו הרכב. קשה להתנהל ככה לפני משחקים כשאתה לא יודע מי עבר בבקרה ומי לא. ככה גם לא ניתן לעשות הכנה טקטית. וזה חבל כי עשינו הכנה מצוינת לקראת פתיחת העונה ובינתיים כל מה שקרה מול הבקרה החזיר אותנו אחורה והוציא אותנו מהמומנטום לגמרי".

אתה כועס על ההנהלה?

"מצד אחד אני מאוד מעריך את הכוונות של ההנהלה ואני יודע שהם עושים מאמצים גדולים מאוד, אבל מצד שני אני בתור מאמן לא קיבלתי את הכלים שציפיתי וקיוויתי שיעמדו לרשותי וזה כמעט בלתי אפשר להתנהל ככה".

עם הספסל הקיים אי אפשר להתקדם?

"זה עצוב אבל אני בקושי מכיר את השמות שלהם".

השחקנים שלא עברו מאוד ממורמרים?

"בהחלט. אפשר להבין אותם. גם אלה שמשחקים מרגישים לא טוב כלפי אלה שלא עברו בבקרה. ואלה שלא עברו בבקרה בכלל חווים תחושה מאוד קשה. שחקנים מתאמנים פה ונותנים מעצמם את המקסימום מבלי שיש להם חוזה בכלל".

אתה מיואש?
"האמת שאני לא ישן בלילה בגלל המצב הזה. אני משתדל לעשות הפרדה במגרש ולהתרכז בכדורגל אבל בסופו של דבר זה פוגע גם בעבודה במגרש. כשאני בא להכין את הקבוצה ואין לי את השחקן הזה וכשאין לי את אורי צעדון שאני רוצה שישחק כמגן במקום גמון שאני רוצה להסיט אותו לעמדת הבלם-אז כל זה מקשה עלינו מאוד את העבודה".

שוקל להתפטר מתפקידך?

"אני מקווה מאוד שימצאו פתרונות בהקדם האפשרי והדברים יסגרו מהר. אני משתדל להתרכז במטרה ולא להרים ידיים. מצד שני אי אפשר להמשיך ככה, כי בניתי קבוצה שאני כל כך מאמין בה אבל בפועל אני לא מרגיש שאני ממצה את עצמי. אני לא יודע איך אפשר להמשיך ככה".

היו"ר דני אסולין, שמביע דאגה עמוקה נוכח המצב שנוצר, טוען: "זה נכון שכרגע יש קשיים מול הבקרה והם כל הזמן מנסים איך להקשות עלינו עוד יותר. אבל אני מאמין שנעבור גם את המכשול הזה. חשוב שהאוהדים יהיו מאחורי הקבוצה ויבואו לתמוך בה". בתוך כך, ביום רביעי הקרוב הקבוצה תארח את אחי נצרת במסגרת המחזור השלישי של הליגה הלאומית.