אומת הסטארט-אפ מובילה גם בתחום הנדסת המים

פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים ומכשור חדשני יוצגו בכנס כנרת השישי להנדסת מים

ישראל נחשבת למדינה הענייה במאגרי המים הראויים לשתייה ולחקלאות שיש ברשותה, ולכן המוח היהודי לא עוצר לרגע וממשיך לפתח עוד ועוד כלים טכנולוגיים שמאפשרים לישראל להתקיים גם ללא מאגרי מים רבים וזמינים. כמובן שלא משנה איזה טכנולוגיה תמצא, על הצרכן הישראלי להשתמש בתבונה ובחסכונות במים.
לאחרונה פותחו מספרים פטנטים ושיטות שזוכות לתהודה בינלאומית וביניהם הסטארטאפ הישראלי של חברת NUFiltration , פטנט שהתבסס על הידע בתחום הרפואה ובעיקר בדיאליזה,
הפטנט מאפשר לטהר את מי הקולחין המזוהים שאינם רואיים לשימוש ובעצם כך חוסכים בזבוז רב, הפטנט נקנה לאחרונה גם בדיסניוורלד בפריז והולך לשמש אותם לכל המתקנים המשתמשים במים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


טכנולוגיה נוספת היא של חברת ח.ג.מ, אשר משתמשת במכשור חדשני של משאבות בורג ומי שטפונות על מנת ליצור ולמלא מאגרי מים מלאכותיים, הפרויקט הגדול הבא שלהם הולך להיות אגם מלאכותי באשקלון בעומק 5 מטרים ו160,000 קו"ב. לצד פיתוחים אלו, חברת מקורות פיתחה שני חומרים חדשים אשר אמורים לסייע בהדברה של פלנטונים ועצות אשר גורמים לזיהום וסתימה במאגרי מים.
כל הפיתוחים הללו יוצגו במסגרת כנס כנרת השישי להנדסת מים ב11/12, ובנוסף לכך יוצגו בכנס שת"פ בינלאומיים חדשים שנרקמים בין ישראל ומדינות אחרות, וצפי של פרופ' רם שפינר ר' מחלקת הנדסת מים במכללה האקדמית כנרת, לעשור הבא של הנדסת המים בישראל.