אוטוטו זה קורה: פסטיבל התקשורת "שובר מסך" יוצא לדרך

ביום רביעי (8 ביוני) יתקיים פסטיבל "שובר מסך", המופק על ידי סטודנטים וסטודנטיות לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל. המחשה: ארכיון

השנה האחרונה הייתה מלאה בשינויים נוכח התפשטות הקורונה ודעיכתה, המסכות שהורדו, הטיסות לחו"ל שחזרו, ועוד.
אחד הדברים שנותרו יציבים בחיינו הוא נוכחותה המרכזית של התקשורת והטלוויזיה. בפסטיבל השנה יתקיימו מגוון פאנלים אשר יביאו את אנשי תעשיית התקשורת והטלוויזיה אל עמק יזרעאל. תוכניות הדוקו יקבלו מקום של כבוד, עיתונאים מוערכים ישתפו בפסטיבל בתהליכי העבודה המרתקים שלהם ואנשי הדיגיטל המוכרים יוכיחו פעם נוספת שמקומם המרכזי של הרשתות החברתיות הוא לא אפיזודה חולפת.
בין היתר בפסטיבל: תאגיד השידור הציבורי "כאן" עם עוד שנה מלאה בתכנים ובראשם הסדרה המדוברת "טהרן" שעלתה השבוע לעונתה השנייה. מפיקת הסדרה דנה עדן תגיע לפסטיבל יחד עם הבמאי דני סירקין והכותב משה זונדר לספר על התהליכים המרתקים של יצירת הסדרה עד להיותה סדרת הדרמה הישראלית הראשונה שזוכה בפרס האמי הבינלאומי. גם הסדרה הדוקומנטרית "פולארד" תגיע לדיון בפסטיבל, הסדרה מגוללת את סיפור הריגול עוצר הנשימה של המרגל הישראלי, בניצוחם של עמרי אסנהיים וגלעד טוקטלי. עולם הבידור תופס חלק משמעותי בנושאי השיחה שלנו, השנה בפסטיבל יתארח כתב הבידור של עיתון "ישראל היום" ערן סויסה, שיחשוף את כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם הבידור ועל ההתלבטויות שאיתן הוא מתמודד, האם לפרסם כל ידיעה שמגיעה אליו או שיש נסיבות שגורמות לו להחליט אחרת. גם על הרשתות החברתיות ידברו בפאנל מרתק שיפגיש בין כוכבי הרשת יבגני זרובינסקי, רוני שינקמן ונטע צ'רנר, אשר יחד עם דוד סער המייסד של "ישראל בידור", ידברו על הצלחה, קידום עצמי והתמדה בעולם החדש שבו הרשתות החברתיות מחזיקות בנתח משמעותי בעולם התקשורת. השנה יתמקדו בפסטיבל גם בהתחדשויות בתחום שידורי הרדיו. אנשי הרדיו הותיקים והמוערכים, ביניהם יואב קוטנר ואור צלקובניק, ידונו על ההבדלים בין עולם הרדיו החדש של היום לזה שהיה בעבר. בין היתר ידברו על המעבר לאפליקציות להשמעת מוסיקה והפודקאסטים ששינו את חוויית השמיעה מקצה לקצה.
הפסטיבל ייפתח בטקס המסורתי בו יוענק פרס "כד החלב" על שם מוטי קירשנבאום ז"ל ליצירה תקשורתית וטלוויזיונית מצטיינת. בימים הקרובים ייחשף שמם של הזוכים בפרס לשנה זו. בין מקבלי הפרס בעבר נמנו: אילנה דיין, מוני מושונוב, מוטי קירשנבאום ז"ל, נבחרת "ארץ נהדרת", טמירה ירדני, ספי ריבלין ז"ל, אורלי וילנאי וגיא מרוז, גורי אלפי, תכנית "המקור" ועוד.