אוהדי הפועל עפולה ונוף הגליל, אל תצפו ליותר מדי

על שולחן הניתוח: טור איש של נדב מעוז, איש תקשורת הספורט בצפון, מנתח את מצבן וסיכוייהן של הקבוצות הפועל עפולה ונוף הגליל בליגה הלאומית העונה

אומרים שהנבואה ניתנה לשוטים. בוודאי לאלו המנסים לחזות מה יהיה סופה של הליגה הלאומית כבר עכשיו, לאחר שני מחזורים. אבל לפעמים יש עובדות שאי אפשר להתעלם מהן. בחלק העליון של הטבלה, יודע כל חובב כדורגל ישראלי שמכבי פתח תקווה רוצה לעלות יותר מכולם. באזור הקו האדום, מובן שאום אל פאחם וכפר קאסם, ללא אצטדיון ביתי, ינסו לשבור את הסטטיסטיקה של קבוצה שעלתה מליגה א', וחזרה לשם באופן מיידי. אבל מה עם הפועל עפולה ונוף הגליל שסביבן מרחף סימן שאלה גדול? ספוילר: אל תצפו ליותר מדי.
מרץ 2019, סוף הסיבוב השני, באצטדיון "הסוכריה" ובאצטדיון "גרין" פנטזו על שיפוצים שיתאימו לבמה המרכזית. היום, חצי שנה לאחר מכן, בבירת העמק אין שינוי, ליריבים האזוריים יש שם חדש לעיר ובעתיד גם מגרש ראוי. רק דבר אחד משותף לשתיים: הסיכוי לעשות עלייה. זה נכון שהשנה התחרות קשה יותר, אבל מעבר לכך, לא בטוח שהן בכלל רוצות או יכולות להיות שם, לפחות כרגע. נוף הגליל, תנדוד בתקופה הקרובה ממגרש למגרש עד לסיום העבודות במגרש, ובעפולה טרם העבירו את כל השחקנים בבקרה התקציבית, לפחות בזמן כתיבת שורות אלו.


מה יהיה בהמשך, מוקדם לדעת, אבל נקודת הזינוק רעה במיוחד. שתי הקבוצות יהיו חייבות לנצל בהקדם את המצב שבו גם היריבות בטבלה עדיין אינן מוכנות במאת האחוזים.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהתאם לתנאים הללו, התוצאות שהתקבלו עד עתה אינן מפתיעות. נוף הגליל שמטה יתרון בשני מחזורי הפתיחה והיא כרגע עם נקודה אחת. החיזוק משיתוף הפעולה עם מכבי חיפה בדמות מאמן וארבעה שחקנים יימדד למבחן ואולי יוכיח את עצמו בהמשך. במקביל, המצב בהפועל עפולה אינו שונה בצבירת הנקודות. בתכנון המקורי של בניית הסגל ההרכב התבסס על רם שטראוס, ג'ייק רוזנסקי, חיים איצרין, ברונו איבה ואמרי זייד שכזכור שוחררו. בלעדיהם, שותפו חמישה שחקנים שעד לפני רגע היו פעילים בקבוצת הנוער וספק גדול אם הם בתכנון של המאמן פליקס נעים.
מה יהיה בהמשך, מוקדם לדעת, אבל נקודת הזינוק רעה במיוחד. שתי הקבוצות יהיו חייבות לנצל בהקדם את המצב שבו גם היריבות בטבלה עדיין אינן מוכנות במאת האחוזים. כל נקודה חשובה ואם ההתעוררות תגיע באיחור, גם השנה נקבל דרמה, הפעם מכיוון הקו האדום.