אהבה בחצר ביה"ס יזרעאל בעפולה: מהכיתה לחופה

הוא: אילן וקנין, מנעולן בעברו שכתב ארבעה ספרי שירה. היא: אור מורן, גננת במקצועה. השניים התגייסו יחד למאמץ הלאומי כתומכי הוראה בביה"ס, התקרבו אחד לשנייה והשבוע, שלושה שבועות לפני הצלצול הראשון, נישאו בחתונה מרגשת. צילום: אלבום פרטי

אילן וקנין הוא מנעולן בעברו וסופר שהשיק כבר ארבעה ספרי שירה ואור מורן גננת במקצועה הם בני זוג שהחליטו בשנת הלימודים החולפת להתגייס יחד למאמץ הלאומי כתומכי הוראה בבית הספר 'אלון יזרעאל' בעפולה כחלק מגיוס אלפי אנשי חינוך כתומכי הוראה שמטרתם לסייע לסגלי ההוראה בבתי הספר במאבק נגד נגיף הקורונה העיקש.
במהלך השנה הציע וקנין לבת זוגו נישואין לעיני התלמידים והשבוע, רגע לפני תחילת שנת הלימודים הם נישאו בשעה טובה.
לדברי השניים, העבודה המשותפת עם הילדים קירבה ביניהם ואחרי חודשים ארוכים של חיזור עיקש הצליח וקנין המנעולן שהצליח לפתוח כל מנעול בעבר למצוא את המפתח הנכון גם לליבה של אור. אהבתם המשותפת לילדים ולעולם החינוך הביאה בסופו של דבר גם לחיבור ביניהם ולהבנה כי הם רוצים להקים בית משותף ומשפחה מאושרת. "מצאתי עצמי מציע לה נישואין שלוש פעמים קודם לכן ובכולם קיבלתי תשובה שלילית", סיפר וקנין והוסיף: "מבחינתי לא הייתה אפשרות אחרת אלא רק תשובה חיובית וחיכיתי רק לרגע המתאים. לפני כחודשיים הצעתי לאור נישואין שוב, הפעם גייסתי גם את התלמידים והתלמידות שהיו עדים להצעה וזכיתי לתשובה החיובית המיוחלת".
אור מורן המשמשת כמורה תומכת למקצועות באנגלית ומתמטיקה תוך עבודה בקבוצות קטנות פרטניות לתלמידים מכיתות א'-ב' שמתקשים וזקוקים לעזרה, סיפרה: "במסגרת העבודה המשותפת שלנו נחשפתי לאדם שמאוד אוהב ילדים. יש לו גישה חמה ומכילה והחיבור בינינו הרגיש הכי טבעי שכן העולם שלנו סובב כולו סביב עולם החינוך והילדים. אילן הציע לי מספר פעמים נשואים אבל אני לא הייתי בשלה. דווקא העבודה בבית הספר קירבה בינינו והבנו כמה אנחנו אחד בשביל השני".
וקנין ומורן זכו לחיבוק גדול גם מהנהלת בית הספר, הצוותים וכמובן התלמידים. "מנהלת בית הספר מיכל ברובן נתנה לנו להרגיש שפה זה הבית. גם הצוותים והתלמידים העניקו לנו חיבוק חם ואיחלו לנו בהצלחה בהמשך הדרך" סיפר הזוג הטרי. "השמחה הייתה גדולה אנחנו באמת כמו משפחה. 'אלון יזרעאל' זה בית ממנו הצלחתי לשאוב כוחות מחודשים לאחר משבר קודם שעברתי ולחזור להאמין באהבה ובכך שאפשר להתחיל התחלה חדשה עם מישהו שחשוב לו בדיוק מה שחשוב לי", סיכמה אור.