אדרנלין במינון גבוה: 900 צופים באליפות הארץ במוטוקרוס בגלבוע

בגלבוע נהנו מחגיגה צבעונית גדושה באקסטרים – כשמאות רוכבי השטח, מהטובים בארץ, הגיעו להתחרות. צילום: שאהין זועבי

אבן דרך מרכזית בקידום הספורט המוטורי בגלבוע, נרשמה בסוף שבוע האחרון, כאשר אליפות הארץ במוטקרוס לבוגרים, התקיימה במסלול החדש שהוקם בגלבוע. הייתה זו הפעם הראשונה שאליפות המוטוקרוס נערכה מחוץ למסלול הקבוע שבווינגיט, ובגלבוע נהנו מחגיגה צבעונית גדושה באקסטרים ואדרנלין כשמאות רוכבי השטח, מהטובים בארץ, הגיעו להתחרות.
מסלול המוטוקרוס החדש בגלבוע ייחודי ומרשים, ונבנה במאמץ משותף עם התאחדות הספורט המוטורי, כך שישמש לאימונים, הדרכות הכשרות, ומרוצים.
המסלול נחנך במהלך אליפות הארץ לגילאים הצעירים לפני כשבועיים וכאמור נערכה בו כעת ולראשונה, אליפות המוטוקרוס לבוגרים ומקצוענים. המסלול, ממוקם בסמוך לאתר 'תל-יוסף הישנה', ונחשב לדברי הרוכבים שהגיעו להתרשם ממנו, כטוב בישראל.
"אנחנו מאוד מתרגשים לראות את המשתתפים באליפות ואת הקהל פה בגלבוע, נהנה ממסלול מקצועי ומדהים", אמר ראש המועצה עובד נור, "אנו לא מפסיקים לפעול ולהיות יצירתית באיגום כל הגורמים לצורך ייחוד הגלבוע (ועמק-חרוד בפרט), כשמורת טבע שמשמרת את תנאי הטבע שבה לצד פיתוח הזדמנויות ספורטיביות ותיירותיות. הגלבוע הוא הבית הטבעי לספורט המוטורי, ואנחנו מובילים את כל המהלך יחד עם ההתאחדות לספורט מוטורי, ומשרדי התרבות והספורט והתיירות", סיכם נור.

• "המסלול ייחודי ושונה בנוף הישראלי"

לאירוע בגלבוע הגיעו לתמוך ולברך אורחי ראש המועצה, השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ומנכ"ל משרד התיירות, תא"ל (במיל.) דני שחר. "אירוע מדהים של ספורט מדהים", אמר השר בר-לב באירוע. "אני מברך על היוזמה ושבע רצון שהוא מוסדר עם רישיונות וביטוחים. כל הכבוד לעובד נור על הפעילות בנושא, שאני מקווה תהפוך לפעילות קבועה, המעצימה את הספורט המוטורי ומשרתת את כל הסביבה", לדברי השר.
מוטוקרוס הוא ספורט מוטורי יוקרתי, הזוכה לעניין הולך וגובר בארץ. המרוצים נערכים על גבי אופנועי שטח, והרוכבים נדרשים לסיבולת גבוהה שלהם ושל האופנוע, לצורך רכיבה מהירה במסלול עם מכשולים, פניות חדות וגבעות קיפוץ. למעלה מ-900 איש הגיעו במהלך הסופ"ש, לצפות באליפות שנערכה כאמור בסמוך לאתר 'תל-יוסף הישנה', מיקום המאפשר גישה נוחה לקהל, שנהנה מצפיה מקסימלית על המסלול.
"מוא"ז הגלבוע הקימה כאן מסלול מוטוקרוס לתפארת", אמר השבוע בועז קורפל, עיתונאי ופרשן הספורט המוטורי של ערוץ הספורט. "המסלול ייחודי ושונה בנוף הישראלי- 1640 מטר, 9 פניות, 11 אלמנטים שונים של קפיצות, דילוגים, סטפאפים, גבשושיות ועוד. מסלול עם האופי הזה, אין עוד בישראל. זה מאתגר את כל הרוכבים שמגיעים לכאן ומרגיל אותם למסלולים שיש בעולם הגדול. יפה שהמועצה הרימה כאן את הכפפה. סוף סוף יש בית טוב לרוכבים מכל אזור הגלבוע והעמק, וזה מחמם את הלב", לדברי קורפל.
המסלול החדש בגלבוע משתלב נהדר עם מגמה צומחת במועצה של גידול מגמתי במספר הספורטאים הפוקדים את המסלול, ומודים על כך שיש להם מקום להגשים את חלומם. במוא"ז הגלבוע גאים ומברכים על כך שחלק גדול מהמתחרים ב-2 האליפויות האחרונות, מתגוררים ביישובי המועצה, עובדה שהפכה את החגיגה ללא פחות ממושלמת.