אגם ברוך: שבילים צפים בפארק החדש

הפארק החדש יהיה פארק פעיל, שפותח את שעריו בפני הקהל הרחב ויאפשר להנות ממגוון פעילויות אקולוגיות, ובה בעת ימשיך לשמור על תפקידו כמווסת שטפונות. צילום פייסבוק רשות ניקוז ונחלים קישון

תושבי עמק יזרעאל והסביבה הכריעו: הפארק החדש שיוקם בסמוך לאגם כפר ברוך יהיה פארק פעיל, שפותח את שעריו בפני הקהל הרחב ומאפשר להם להנות ממגוון פעילויות אקולוגיות. ביחד עם זאת, שומרת התוכנית על תפקידו של האגם כמווסת שיטפונות ומשלבת בתוכו גם את צרכי החקלאות באזור.
תכנית זו נבחרה מבין מספר חלופות, באמצעות תהליך שיתוף הציבור שהובילה רשות ניקוז ונחלים קישון. על פי התכנון, בכניסה לפארק תוקם מבואה אשר תהיה מותאמת לקליטת קהל המבקרים ותאפשר לבאים לנוע בשבילים צדדיים בכלי תחבורה קלים המותאמים לאופי של המקום (אופניים ורכבים בעלי נפח מנוע קטן, כגון קלאב קאר).
לבו של הפארק האקולוגי מיועד לתנועה של הולכי רגל בלבד.

: הדמייה של הפארק החדש
: הדמייה של הפארק החדש

הפארק יכלול בריכות קבועות ועונתיות, בתי גידול ונופים מגוונים  ונקודות תצפית על הפארק, על העמק ועל מאגרי המים. שטח הפארק יוצף עונתית וישולבו בו שבילים צפים, אשר עליהם יוכלו לנוע המבקרים.

פה ושם יוכשרו פינות מיוחדות עבור צפרים לתצפית על ציפורים, מבלי שהדבר יפריע לעופות. בנקודות שונות בפארק, יוקמו מגדלי שיאפשרו תצפית על הפארק ועל האזור כולו.

בתוך הפארק עצמו יהיו אזורים המותאמים לקהלים שונים – כגון קבוצות מטיילים, משפחות עם ילדים, תלמידים, סטודנטים ותושבי האזור. אחת האטרקציות המתוכננות בפארק אגם ברוך היא בניה של שבילים צפים המותאמים למפלסי מים שונים, בהתאם לעונות השנה ולמפלס המשקעים שירדו באזור באותה תקופה.