אזה"ת אלון תבור: למה החיבור לגז טבעי מתעכב?

אברהם ברקן מנכ"ל פארק התעשייה אלון תבור: "אני קורא לרגולטור לשחרר החסמים ולאפשר למפעלים לממש את תכנית המעבר משימוש בסולר לגז"

מנכ"ל מנהלת אזורי התעשייה "יזרעאל עפולה" המנהלת את פארקי התעשייה אלון תבור ועפולה עילית, אברהם ברקן, קורא לממשלת ישראל ולזכיינית חלוקת הגז הטבעי בעמקים להתחיל בעבודות להנחת התשתיות הנדרשות להעברה ואספקת גז טבעי למפעלים.
לדבריו, הגז הטבעי הגיע אל תחנה חלוקת הגז שהוקמה לצורך זה בשטח המפעלים כבר בשנת 2011 ובשנה זאת החלה תחנת הכוח של חברת חשמל לעבוד על גז טבעי במקום מזוט.
כמו כן אמורים היו ליהנות ממנו צרכנים פוטנציאליים גדולים של גז טבעי, אשר שישה מפעלים בשלב זה הממוקמים בפארק נמנים עמם. הרגולטור הוציא מכרזים לחברות "חלוקה" של הגז, אשר כל זוכה במכרז מופקד על אזור מסוים.


מלבד מניעת השימוש בגז טבעי על ידי צרכנים פוטנציאלים גדולים בפארק, ע"פ אברהם ברקן מנהל הפארק, העיכוב בהנחת הצנרת לגז לא מאפשר להוציא לפועל תכנית לשיפוץ ולשדרוג הכבישים בכל פארק התעשייה, וזאת מהחשש שלאחר שדרוג הכבישים זכיין הנחת הצנרת יאלץ לפתוח את הכבישים שוב לצורך הנחתם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשנת 2013 נפגש ברקן עם מנכ"ל חברת החלוקה שהייתה אמורה לספק גז למפעלים שבשטח הפארק אולם מאז, במשך תקופה של יותר משנתיים, ועד היום לא נעשה לדבריו דבר, אף שבשנת 2015, לאחר קבלת אישורים נדרשים, הייתה החברה אמורה להשלים את הנחת הצנרת להובלת הגז, שלא הונחו עד היום.
אברהם ברקן: "העיכוב בהנחת צנרת לגז לא מאפשר לנו להוציא לפועל תכנית לשיפוץ ולשדרוג הכבישים בכל פארק התעשיה וזאת מהחשש שלאחר שדרוג הכבישים זכיין הנחת הצנרת יאלץ לפתוח את הכבישים שוב לצורך הנחתם. אני קורא לממשלה להקטין את הרגולציה ולהתגבר על חסמים ביורוקרטיים שונים כדי לאפשר את חיבור המפעלים, שהוציאו מיליוני שקלים כהכנה לקראת ההסבה למעבר לגז הטבעי.
מדובר בצנרת בכל פארק התעשיה ולפעמים אורכה עשרות מטרים בודדים המחברים בין תחנת חלוקת הגז לבין המפעל".