אביי דג'ן שצפוי להיכנס בקרוב למועצת העיר עפולה: "אני לא מתכוון להיות בובה של אף אחד"

בעוד קצת יותר מחודש אמור הסכם הרוטציה להושיב את דג'ן על אחד מכיסאות חברי מועצת העיר – כשגדעון פורת צפוי לפנות את מקומו

"משחק הכיסאות": בתום הבחירות המוניציפאליות האחרונות בעפולה נחתם בתנועת "יש עתיד" בעיר הסכם רוטציה בין גדעון פורת, חבר מועצת העיר ואביי דג'ן, במסגרתו אמור האחרון לתפוס את הכסא של פורת עד לתום הכהונה הקרובה.
במהלך הכהונה האחרונה נתגלעו מחלוקות עמוקות בין השניים, אך מסתמן שבסופו של יום, ההסכם ייצא לפועל ודג'ן יזכה ממש בקרוב ל'טייטל' של חבר מועצה. דג'ן, 39, נשוי ואב לשניים, יהיה חבר המועצה השני מהקהילה האתיופית בעיר לאחר שטלי אליהו שימשה בתפקיד חברת מועצה לפני כחמש שנים לערך, עד לפרישתה במהלך שנת 2013.
בכדי לשמש כחבר מועצת עיר נאלץ דג'ן להתפטר מעבודתו במחלקת הקליטה בעירייה, וזאת בשל דרישת החוק והחשש מניגוד עניינים.
פורת הדגיש בימים האחרונים כי לא יאשר את ההסכם וכן כי הוא לא יתפטר לפני שיוצג בפניו מסמך רשמי של עיריית עפולה המאשר את התפטרותו של דג'ן.

• "יש לנו פוטנציאל עתידי של שלושה מנדטים עם קרוב ל-3000 בעלי זכות בחירה"

"הגשתי את כל המסמכים הנדרשים לגורמים הרלוונטיים בעיריית עפולה והודעתי על התפטרותי החל מהראשון לנובמבר", אמר דג'ן, "כולם יודעים שהעבודה כחבר מועצה היא בהתנדבות, אבל הרצון לתרום את חלקי לקהילה בכהונה הקרובה הכריע את הכף.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זו לא קלישאה ואמירה חלולה מבחינתי אלא מציאות אמיתית. ברגע שההסכם ייצא לדרך בכוונתי להיכנס לשנה מאוד אינטנסיבית של פעילות. אני לא תמים ויודע שבמשך השנה הקרובה לא אוכל לשנות ולהוביל תהליכים משמעותיים. המטרה המרכזית היא ללמוד את עבודת חבר המועצה לעומק מתוך מטרה להשפיע בכהונה הנוכחית וכמובן לעתיד.
חשוב לי גם שיהיה ברור, אין לי שום כוונה להיות בובה ולהצביע בלי חוט שדרה. אני מאמין שאפגש עם ראש העיר יצחק מירון ובתום השיחה עמו תהיה לי תמונה ברורה יותר בנוגע לעתיד. מנקודת ראותי אני מייצג את כל תושבי עפולה, אבל במקביל חשוב לי מאוד לפעול למען הקהילה שלי, במטרה לאחד אותה ולקדם אותה. יש לנו פוטנציאל עתידי של שלושה מנדטים עם קרוב ל-3000 בעלי זכות בחירה ואם נהיה מאוחדים יהיה לנו כוח. את המסר הזה אני אעביר לכל בני הקהילה שלנו.
לא פחדתי לשלם מחיר בהתפטרות מהעבודה שלי, כי יש לי מטרה מוצהרת ומובנית ולאורה אני הולך. אני יודע שלא מובטח לי דבר וחצי דבר, אבל אני כן יודע שיש לי מוטיבציה להוביל שינוי.

גדעון פורת
גדעון פורת. חבר המועצה היוצא

בעבר אמרתי שאני רוצה שהקהילה בעפולה תהיה מובילה ולא מובלת וזה המסר שמניע אותי גם בימים אלה. לצאת היום בהצהרות זה הדבר הכי פשוט, אבל אין לי כוונה לעשות זאת. אני בא לעבוד, הלכה למעשה, ואני מאמין שייראו את הרצון שלי והעשייה שלי מהר מאוד. בעת הנוכחית הזמן קצר והמלאכה מרובה. בעוד כשנה נגיע שוב ליום הבוחר ואני בטוח שהתושבים רוצים חברי מועצה שיטיבו עמם וישרתו אותם נאמנה ואני מתכוון להיטיב עם כל תושבי העיר ולעשות כל שביכולתי בעבורם".
דג'ן הוסיף כי מיד עם כניסתו לתפקיד הוא מתכוון לפעול לקידום שלל נושאים הקרובים לבו.

• גדעון פורת: "בכוונתי לכבד את ההסכם, באם ימולאו בו כל התנאים"

חבר המועצה גדעון פורת שימשיך בתפקידו כיו"ר דירקטוריון "שחקים (רשת המרכזים הקהילתיים), התייחס השבוע למהלך הרוטציה ואמר: "בכוונתי לכבד את ההסכם, באם ימולאו בו כל התנאים ואראה מסמך שמוכיח כי אביי התפטר מעיריית עפולה ונותק כל קשר בין עובד ומעביד- כפי שדורש החוק.
במהלך ארבע השנים הללו עשיתי את המיטב עבור תושבי עפולה, הן בקידום 'שחקים', בהוצאתו לפועל של פרוייקט בניית מרכז המורשת של הקהילה האתיופית ובעשייה רבה נוספת – וכך אעשה גם בעתיד".
פורת רמז גם על עתידו הפוליטי והציבורי כשאמר: "אני חדור חדוות עשייה. יש לי את היכולת והרצון להמשיך לתרום לעיר".

מגדל העמק: יקי בן חיים לא מבזבז זמן

|

עפולה: 11 חברים חדשים במועצה מתוך 17

|