אביב מגיע, החרקים גם

בעקבות הופעת זחלי פרפרים, המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי אין לרסס אותם על הקרקע. הפתרון הפשוט ביותר הוא איסוף ופינוי הזחלים מהשטח על-ידי טאטוא או שאיבה

החרקים מבשרים את בוא האביב: בימים האחרונים דווחו למשרד להגנת הסביבה מופעים של זחלי פרפרים, כמו דובון הקורים, וזנים נוספים.
המשרד להגנת הסביבה מזהיר, כי אין לגעת או לרסס את הזחלים. נגיעה בידיים חשופות עלולה לגרום לצריבה, ואילו הדברה לא נכונה ומיותרת עלולה לגרום לפגיעה באנשים, ובעיקר בילדים המשחקים בגינות.
הפתרון הפשוט והסביבתי ביותר הוא איסוף ופינוי הזחלים מהשטח על ידי טאטוא או שאיבה. המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי בכל מקרה של הופעת זחלי פרפרים, גם זחלי תהלוכן האורן, אין לרסס אותם על הקרקע.
אם המפגע לא מפסיק או אם מדובר בזחלים של תהלוכן האורן, אפשר להיעזר במדביר מוסמך. יש לוודא שלמדביר יש רישיון בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה של מדביר למבנים ושטח פתוח, או רישיון מדביר באיוד.
מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר גל זגרון: "אחד הסימנים שהאביב קרוב הוא, כמו בכל שנה, הופעת זחלי פרפרים במקומות רבים בארץ. הזחלים משחרים למזון צמחי בסביבתם, וחשוב לא לגעת בהם בידיים חשופות ולא לרסס אותם על הקרקע".