אביב הגיע וטיול השטח בא

תקופת האביב מביאה איתה מזג אוויר מושלם לטיולים. אפשר לבחור באחד המסלולים סביב עמק יזרעאל, או לצאת רחוק יותר לכיוון יישובי האזור. הנה כמה המלצות שיבטיחו אביב בלתי נשכח

בתאריך 21.3 נכריז באופן רשמי על תחילת עונת האביב. גם הפעם תביא איתה התקופה הזו בשורה משמחת עבור בעלי רכב שטח: אפשרות לצאת לטיול עם מזג אוויר מושלם ומפנק. מלבד העלייה בטמפרטורות, באביב אנחנו גם נכוון חזרה את שעון הקיץ כדי להרוויח עוד כמה שעות של אור ונחגוג את חול המועד פסח עם בני המשפחה.
נדמה שלתושבי עמק יזרעאל והסביבה יש את מגוון האופציות הרחב ביותר עבור טיולי שטח בתקופת האביב. לא משנה אם תבחרו לצאת לטיול בסביבה שבה אתם גרים או להגיע רחוק יותר דרומה או צפונה, קיימים לפחות כמה מסלולים שאתם חייבים להכיר:

• טיול סביב עמק יזרעאל

האופציה הקלאסית היא לצאת לטיול שטח במסלול סובב עמק יזרעאל. בעונת החורף המסלול הזה נחשב אתגרי והוא לא מתאים לכל רכב, אבל באביב הפריחה צובעת את האזור בירוק והופכת אותו לאטרקטיבי גם עבור מי שרגיל לטייל בחו"ל. עם זאת, יש לציין שהמסלול אינו מעגלי והוא מיועד לרכבים עם מרווח גחון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לנקודת ההתחלה של מסלול סובב עמק יזרעאל תוכלו להגיע באמצעות נסיעה על כביש 772 ועד לצומת כפר יהושע. בכביש הזה פונים לעבר הכפר ומזהים את נקודת ההתחלה מטרים ספורים אחרי הכיכר. נקודת הסיום היא במחצבות בית אלפא והנקודות המרכזיות בדרך כוללות את כפר ואגם ברוך, את מנחת מגידו וכמובן את כביש הסרגל והר הגלבוע. אין מגבלות של צה"ל על טיולי שטח באזור והזמן המשוער עומד על 6-8 שעות.

• נכנסים לתוך השדות של עמק יזרעאל

מי שמעדיף טיול מורכב יותר שנמשך חצי יום בממוצע יכול להיכנס לתוך השדות של עמק יזרעאל. זה טיול של 10 ק"מ ברמה מאתגרת וההתחלה שלו היא על כביש 66 מול קיבוץ משמר העמק. נקודת הסיום היא בתחנת דלק דור אלון בכניסה לקיבוץ הזורע ובדרך תעברו בחניונים שליד קברו של הטייס.
מומלץ להגיע לטיול בתוך השדות של עמק יזרעאל באביב בגלל שהצבעים משתנים כמה פעמים בשנה. בנוסף, סביר להניח שתראו עדיין את שדות החיטה והחמניות לפני שהשטחים הענקיים מתכסים בירוק של גידולי חומוס.

• בין עפולה לבקעת יבניאל

מסלול הטיול של עין שרונה ובקעת יבניאל הוא הזדמנות לצאת מעמק יזרעאל אבל לא להתרחק יותר מדי. אפשר לנצל את הנסיעה כדי לעצור לטיול מעגלי וקצר בנחל תבור, או להמשיך לתל רכש ולהסביר לילדים על ההתיישבות העתיקה במקום.
האטרקציות המרכזיות במסלול בין עפולה לבקעת יבניאל כוללות את החצר הגדולה במרחביה ואת מרכז המבקרים של תנובה באלון תבור.

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|

טיול כחול בשבת: אל פריחת התורמוסים בשיאה

|