אביב הגיע – אלרגיה באה

מתגרדים? דומעים? מתעטשים השכם וערב? ייתכן ואתם רגישים לאלרגנים כאלה ואחרים. רגע לפני היום הראשון של האביב, חאתם עמשה, הרוקח הראשי של רשת ניו פארם  מביא לכם את המדריך המלא לטיפול באלרגיה

היום,הוא היום הראשון של האביב, ואתו עלייה בתופעות האלרגיה. אם יש לכם נטייה לרגישות לאלרגנים טבעיים שמקורם בצמחים או בעלי חיים ומצויים באוויר, במזון, במים, וכן בתרופות וחומרים כימיים מסוימים, תוכלו להיעזר בעצות שלנו ולטפל בתופעה במהירות וביעילות.

• מאבחנים את האלרגיה

רופא מומחה יכול לאבחן את הבעיה בעזרת שילוב של ההיסטוריה הרפואית של החולה, הערכת הסביבה, תבחינים (טסטים) ובדיקה של הגוף. הבדיקה כוללת בדיקה של האף והסינוסים, האזנה לריאות, בדיקת העור, העיניים, הלוע והאוזניים. בנוסף, רופא האלרגיה יערוך טסטים על העור על מנת לאתר את הנוגדנים שגורמים לאלרגיה. בבדיקה זו

מטפטפים תמצית מרוכזת של גורם האלרגיה ודוקרים בעדינות את העור. אדם אלרגי, יגיב תוך כ- 15 דקות בגרד חזק, תפיחות ואודם (שגודלם כ-20-5 מילימטר). תבחין העור עוזר לזיהוי מדויק של הגורם לאלרגיה וגודלו מעיד על מידת הרגישות האישית של הנבדק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סוג נוסף של אלרגיה הוא אלרגיה למזון. תופעות הלוואי זהות לתופעת האלרגיה, במקרים מסוימים תופעות הלוואי מסכנות חיים ומחייבות טיפול רפואי דחוף לשם הצלת חיים. אנשים הרגישים לסוג מזון מסוים צריכים להימנע ממגע איתו (למשל אם יש להם רגישות לבוטנים, חלב, פירות או ירקות מסוימים וכן הלאה).

• מטפלים באלרגיה

במידה ואתם יודעים לאיזה גורם אתם אלרגיים מומלץ להימנע ממגע עימו. למשל, אם יש אלרגיה לחתול, לעץ או לפרח, יש לשמור מהם מרחק, ואם יש רגישות למזון – להימנע מאכילתו בכל דרך.

באלרגיה ניתן לטפל בתרופות ללא מרשם רופא, אותן ניתן לרכוש בכל פארם. חובה לפני השימוש לעיין בעלון לצרכן ולהתייעץ עם הרוקח. ניתן לבחור בין קפסולות לבליעה או בתכשירים למריחה על העור, תרסיס לאף או טיפות עיניים.

במקרה של אלרגיה בעור: ניתן להשתמש בתרופות ללא מרשם רופא כגון פניסטיל ג'ל, או בתכשירים קוסמטיים המכילים אלוורה וקלנדולה להרגעת העור. במקרה של נזלת אלרגית: כדאי ומומלץ להשתמש בנוסף לטיפול התרופתי בתרסיס לאף או בטיפות אף לנזלת אלרגית ללא מרשם רופא, או בתכשירים הומאופטיים.