"שם קוד פיצה": מוקדנית משטרה מעפולה סייעה לאישה במצוקה

סמ"ר יהב נקאש, מוקדנית במחוז צפון של המשטרה גילתה תושייה והבינה שאישה שביקשה ל"הזמין פיצה" שרויה במצוקה. לאחר איתור השיחה נעצר בן זוגה של האישה בחשד לתקיפה ואיומים. ראש העיר אבי אלקבץ יעניק לה בקרוב תעודת הוקרה. צילום: דוברות המשטרה

סמ"ר יהב נקאש מעפולה משרתת כמוקדנית מוקד 100 במחוז צפון של משטרת ישראל. לפני מספר ימים היא ענתה לשיחה של תושבת הגולן, שאמרה לה כי ברצונה ל"הזמין פיצה". סמ"ר נקאש הבינה בתושייה וחדות יוצאת דופן כי האישה במצוקה, לאחר שנחשפה לסיפור דומה בארה"ב.
בשלב הבא היא איתרה את מיקום השיחה ושלחה למקום ניידת. השוטרים עצרו את בן זוגה של האישה, בחשד כי תקף אותה ואיים עליה.
הפעולה המדויקת והראויה להערכה של סמ"ר נקאש מעפולה זכתה לשלל תגובות וחשיפה נרחבת ברשתות החברתיות.
"זו גדולה של מוקדן ושוטר בשטח לדעת ולזהות קריאות מצוקה חבויות ולתת מענה", כתב אחד הגולשים בתגובה לאירוע וגולשת נוספת הוסיפה: "המוקדנים עושים עבודת קודש. כמה רגישות היא גילתה. יישר כוח".
גם אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה הביע את הערכתו לתגובה של סמ"ר נקאש והודיע כי יעניק לה תעודת הוקרה.
בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב אלקבץ: "תעודת הוקרה לגאווה העפולאית- סמ"ר יהב נקאש שהצילה נפש אחת וכאילו הצילה עולם ומלואו. תעשו הרבה כבוד לעפולאית שלנו, שמשרתת כמוקדנית מוקד 100 במחוז צפון והצילה בתושייתה חיים של אשה. לפני מספר ימים היא ענתה לשיחה של תושבת הגולן, שאמרה לה כי ברצונה להזמין פיצה. סמ"ר נקאש נזכרה, כי קראה על אשה בארה"ב שהזמינה כך משטרה לאחר שנקלעה למצוקה ובן זוגה היה לידה והיא לא רצתה שהוא ישמע שהיא מתקשרת למשטרה. יהב איתרה במהירות את מיקום השיחה, שלחה למקום ניידת והשוטרים עצרו את בן זוגה של האישה, בחשד כי תקף אותה ואיים עליה. יהב יקרה שלנו, את תקבלי ממני תעודת הוקרה על פועלך. מגיע לך, עיר שלמה גאה בך".