רק בריאות: כמה סוכר אנחנו באמת אוכלים?  

כמה סוכר יש באמת באוכל הקנוי שאתם אוכלים? על כך ציפי לבנה מרחיבה בטור אישי

בשבוע שעבר בעלי, מאמן ריצה, רץ את המרתון החמישה עשר שלו באילת. שכרנו יחידה לסוף השבוע וביום שישי הלכתי לקנות אוכל מוכן לשבת.
אני נוהגת לטעום קצת מהסלטים כי ידוע לי שלא מעט מהם מתוקים ואני לא אוכלת מתוק, כולל בסלטים. במקרה השף עמד ליד הסלט ושאלתי אותו אם הוסיפו סוכר לסלט כרוב (שהיה נראה תמים – כרוב, פטרוזיליה ושמן). הוא ענה שכן, והאיש הנחמד הזה עבר איתי סלט סלט וציין איזה מכיל סוכר ואיזה סלטים בלי סוכר.
נדהמתי. מתוך כעשרים סוגי סלטים רק חמישה היו באמת ללא תוספת סוכר! (היו שניים שלושה סלטים שלא הוסיפו להם סוכר שולחני אבל הם היו עם מיץ פרי או פירות מתוקים כמו אננס).
שוב נוכחתי לדעת כמה זה קל בימינו לצרוך כמות מכובדת של סוכר, בלי לאכול אף ממתק, רק מתוספת הסוכר ששמים ב"אוכל רגיל" כולל סלט כרוב ופטרוזיליה. הסלמון היה ברוטב טריאקי, כל המוקפצים הוקפצו ברוטב סויה מתוק, ירקות מבושלים ברוטב צ'ילי חריף מתוק, והאורז עם שקדים וצימוקים.



כשמונים אחוז מהמאכלים שקונים בסופר מכילים תוספת סוכר. זכרו, כאשר חברות המזון מוסיפות תמרים או סוכרים "טבעיים" אחרים מותר להן לקרוא למוצר "ללא תוספת סוכר". הגוף שלנו לא מכיר את החוקים שמתירים לתעשייה לעשות זאת, ומה שהגוף לנו יודע זה שסוכר זה סוכר, בין אם הוא נכנס כסוכר שולחני ובין אם הוא דבש, סילאן, מיץ פרי, או אננס. בסופו של דבר, מי שלא מודע ולא נזהר יכול לצרוך הרבה סוכר מבלי לאכול אף ממתק או עוגה. לכן חשוב לשאול וחשוב לקרוא את רשימת הרכיבים במוצרים שקונים. אל תניחו שאין סוכר במאכל רק כי הטעם אינו מתוק.

הטיפ של ציפי: תכינו כמה שיותר סלטים ותבשילים בבית במקום לקנות כאלו שהכינו בקייטרינג או מפעל, כך אתם יכולים להוריד משמעותית את צריכת הסוכר וצריכת חומרים מזיקים אחרים.
ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, יוצרת "שיטת היעד".
עורכת תכנית "משקל בריא וראש חופשי" ליחידים, זוגות וקבוצות
טל: 055-6644854. היכנסו לאתר zlivneh.com