רוצו על זה: מרוץ הלילה של תל אביב

אסתי דה פז, מדריכת ריצות ארוכות בטור אישי: מירוץ הלילה של תל אביב מתקיים כל שנה בחודש אוקטובר, אם גם אתם רוצים להיות שם, זה בדיוק הזמן להתחיל להתאמן.

בשבוע שעבר השתתפתי בארוע מיוחד ונוצץ, מירוץ הלילה של תל אביב. מירוץ לילי אורבני למרחק של עשרה קילומטרים ברחובותיה המרכזיים של העיר הלבנה. אז אחרי שעתיים נסיעה מעפולה, בעקבות סגירה של כביש ואדי ערה ופקקים שבשגרה הגעתי לנקודת המפגש של המירוץ, לרוץ בהנאה ולחדש את מאגרי האנרגיה.
במירוץ השתתפו כ-25 אלף רצים מרחבי הארץ בערך כמו מחצית מתושבי עפולה, אירוע חגיגי, ספורטיבי מאובטח, מסודר ומתוכנן עד לפרטים הקטנים והכל לרווחת הרצים.
השנה השתתפתי בפעם השישית במירוץ הלילה, מירוץ שהפך למסורת ויש לו מקום מיוחד בליבי, למה דווקא המירוץ ההמוני הזה? מפני שזו התחרות הראשונה שהשתתפתי בה. שנת 2013, מתאמנת צעירה בעולם הריצה, אחרי שנה של אימונים מגיעה לראשונה להתחרות במירוץ ומרחק של עשרה קילומטרים. כן, כן על מנת להגיע מוכנה, חזקה ובריאה (ללא פציעות מיותרות) למרחק של עשרה קילומטרים תחלוף שנה של אימונים.


 

  


שלוש/ארבע פעמים בשבוע, אימוני טכניקת ריצה, סיבולת לב ריאה, תרגילי כח לחיזוק הרגליים, תרגילי יציבה לחגורת הכתפיים, תרגילי קואורדינציה ושיפור כל מרכיבי הכושר. 10k הוא מרחק לא מבוטל, ובעזרת משמעת אימונים וכח רצון כל אחד/ ואחת יכולים לגמוע את המרחק ובתנאי שיהיו מאומנים לכך.
מירוץ הלילה של תל אביב מתקיים כל שנה בחודש אוקטובר, אם גם אתם רוצים להיות שם, זה בדיוק הזמן להתחיל להתאמן. מאיפה ואיך מתחילים? הגדירו יעד, יעד מאתגר אליו אתם רוצים להגיע והגדירו לוח זמנים (לדוגמה מירוץ תל אביב 2020 למרחק 10k). הצטרפו למסגרת אימון והדרכה ותעזרו באנשי המקצוע למודי הניסיון להדריך אתכם נכון  "בסרגל המאמצים" (קושי ומרחק נבנים בהדרגה).
אפשר לעשות זאת באופן עצמאי בליווי מאמן או להצטרף לקבוצת ריצה בעלת מכנה משותף לתחושת שייכות, קשרי חברות ומוטיבציה להתקדם. בכל דרך שתבחרו. זכרו אם יש רצון יש דרך. בהצלחה.