רוצו על זה: החורף מגיע

השבוע בטור האישי של אסתי דה פז, מדריכת ריצות ארוכות, קבלו טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הריצה בחורף

החורף הגיע, הוא כבר כאן. יותר ויותר מתאמנים שואלים אותי, מה עושים כשקר בחוץ? מה עושים שיורד גשם? מתאמנים? רצים? אז התשובה היא כן! מתאמנים בכל מזג אוויר ואם אתם כבר בתוך תוכנית אימונים, אתם תגלו שאתם ממש תהנו מזה. הריצות הכי כייפיות הם אלו שמתבצעות בגשם ואתם תודו לי אחר כך.
פעילות גופנית, היא דרך חיים  אנחנו לא הולכים לישון בחורף, אנחנו לא דובי קוטב, הגוף זקוק לפעילות הגופנית על מנת לשמור על עירנות ושגרה, בחורף יש להתאים את עצמנו למזג האוויר, לצאת לאוויר הפתוח ולהתאמן. פעילות גופנית בחורף, תחזק את מערכת החיסון שלנו ותגן עלינו מפני שלל שפעות והצטננויות. עדיפה הריצה באוויר הפתוח מאשר על מסילה בחדר הכושר ששם הסיכוי להדבק במחלות חורף גדולה יותר.



אז איך מתנהגים בריצות חורף? ראשית, אל דאגה אתם לא תקפאו מקור, נדיר שהמעלות יורדות מתחת לאפס בחורף הישראלי ואין צורך להתלבש לסקי בחרמון, מהר מאוד הפעילות הנמרצת מחממת את הגוף.
שנית, קוד הלבוש: שכבות? לא ולא, שכבות במיוחד עם ירד עליכם גשם במהלך האימון יהפכו כבדים ועמוסים, אל תפחדו מהטיפות הקטנות. חולצה מנדפת ומעיל גשם או מעיל רוח דק יעשו את העבודה.

• קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הריצה בחורף

מחזירי אור- תמיד מומלץ כשהראות מוגבלת, בריצות בוקר מוקדמות וריצות ערב חשוכות, בטיחותי וחשוב. נעלי ריצה- מומלץ נעלי ריצה קלות שלא הופכות לכבדות ומגושמות כשהן נרטבות.
מתיחות- לא מומלץ לבצע מתיחות בקור, התחילו חימום מפרקים בתוך מבנה סגור ושכל ריצה תתחיל בריצה קלה עד שהגוף מתחמם ובמהלך הריצה לרוץ לאט ובטוח.
כובע מצחייה- מונע מטיפות המים להגיע לפנים וכך שדה הראייה שלנו טוב יותר.
סיימתם את הריצה הגוף עדיין חם, טפחו לעצמכם על השכם ותיהיו גאים בעצמכם, עשיתם זאת ועכשיו אמבטיה חמה ומשקה חם לשמור על חום הגוף. זכרו החיים הם לא המתנה לסערה שתחלוף, אלא ללמוד לרקוד בגשם.. רוצו על זה.

 

מדור הבריאות: סינדרום "אם כבר אז כבר" 

|

Ellians Place: "כאן זה בית"

|