רוצו על זה: 10 סיבות לרוץ

למה להתחיל לרוץ? אסתי דה פז- מנהלת קבוצות ריצה בעמק בטור אישי מונה לפחות 10 סיבות טובות להתחיל

• שמירה על משקל תקין

ריצה שורפת יותר אנרגיה שמקורה בשומן מכל ספורט אחר והכי הרבה קלוריות עבור דקת מאמץ. מודעות לאכילה בריאה ומאוזנת.

• הפסיכולוג הצמוד

זמן איכות שלכם עם עצמכם. דרך טובה לסדר מחשבות. זרימת הדם בזמן הריצה משפרת את יכולות המוח זה הזמן לקחת החלטות משמעותיות.

• מרגיע- יום עמוס? כעסים? לחצים?

הריצה היא דרך מצוינת לפרוק אנרגיות שליליות וכל מה שיושב על הלב. האנדורפינים-הורמוני האושר המופרשים בזמן הפעילות יגרמו להרגשת השחרור.

• שיפור הביטחון העצמי

תחושת המסוגלות בריצה רצופה, ריצה מהירה, שיפור זמנים ובסיום מרוץ תגרום להרגשת סיפוק אדיר. ניצחונות קטנים של הגוף ניצחון גדול של הנפש.

• בריאות



הריצה משפרת את המערכת החיסונית, המערכת הקרדיו-וסקולרית, תמנע מחלות סרטן מסוימות, שומרת על המפרקים, תורמת להפחתת לחץ הדם, שומרת על רמות כולסטרול תקינות ועוד.

• זמינה

בכל תנאי שטח, בכל שעה, במינימום התארגנות אפשר לצאת לריצה ולהנות. ריצת שטח, ריצה ביער או ריצה אורבנית שהיא דרך נפלאה להיכרות עם עיר חדשה.

• גורמת לנו להרגיש צעירים

פעילות גופנית דינאמית ועצימה משפיעה על תהליכים מטבוליים בגידים וברקמת העור ובכך מעכבת את תהליך הזדקנות העור.

• מפחיתה לחץ, מתח נפשי וחרדות



הסחת הדעת בריצה תגרום לניקיון מחשבות שליליות תודות לאנדורפינים שגורמים להרגשת שחרור ושמחה.

• הזדמנות להכיר חברים חדשים

ריצה בקבוצת ריצה, היא הזדמנות להכיר חברים חדשים, להנות מחיי קהילה, ותמיכה הדדית. להנות בחברת אנשים אמביציוזיים מלאי שמחה בעלי מטרות משותפות.

• גוף חזק ואתלט

ריצה תשפר את  כל מרכיבי הכושר וטונוס השרירים, גמישות, סיבולת לב ריאה, יציבה נכונה, קורדינציה ועוד..רוצו על זה

ולנו יש פלאפל

|