קורונה טיים: תזיזו את עצמכם (כן, גם בבית)

הטור של אסתי דה פז- מנהלת קבוצות ריצה בעמק: התקופה המאתגרת כהזדמנות לחזק את הגוף

הקורונה הציבה לנו מציאות חדשה. המסר- שבו בבית!
לשבת? אנשים שרגילים לאורח חיים ספורטיבי, לא יכולים לשבת. לריצה, אימון בחדר כושר אין תחליף אבל יחד עם זאת יש חלופות ומסתבר שלא רעות בכלל.
אימוני האון ליין הפכו בין רגע לפיתרון ולמפגשי אימון מרחוק. את המשקלים החליפו שישיות המים המינרליים, בקבוקי הארבעה ליטר של ג'ל הכביסה ואפילו אימונים עם נייר טואלט ובקיצור ליצירתיות אין גבול.

• עושים ביחד "זום" אין

אז ברוח התקופה בכל ערב אני מתייצבת לאימוני זום, אפליקציה שמאפשרת שיחת וידאו מרובת משתתפים באיכות טובה וביחד עם המתאמנים שלי מעלים דופק ושומרים על כושר בתרגילים מחזוריים לשריפת קלוריות, תרגילי כח וחיזוקים. קיבלנו הזדמנות וזמן גמיש, זה הזמן לחזק את הגוף בלי לצאת מהבית.



הגדירו לעצמכם פעמיים או שלוש בשבוע לפעילות ספורטיבית, שפרו טווחי תנועה, קואורדינציה אפילו תתנסו בשיעורי יוגה, חפשו את הפעילות שמתאימה לכם. מעבר לתרומה הפיזית, סיבולת לב הריאה, מניעת מחלות, משקל תקין וגוף חטוב לספורט יש קשר ישיר לבריאות הנפשית שלנו היא  מונעת דיכאון וחרדה, מפחיתה את הורמוני הלחץ כמו אנדרנלין וקורטיזול ומאיצה את ייצור האנדרופינים שמדכאים תחושת כאב ותורמים לסיפוק ושמחה.
בשגרה המשפט הרווח הוא אין לי זמן. אין לי זמן להתאמן, אין לי זמן לאכול מסודר. עכשיו שיש לכם זמן אתם אוכלים מסודר ובריא או חברים של המקרר?..האם אתם מתאמנים באופן קבוע או מיואשים ומוותרים?

• מה התירוץ שלכם?

אל תשכחו שהקורונה תגמר והיא תגמר, אל תפספסו את ההזדמנות. זה הזמן להשקיע בעצמכם, להציב מטרות, לבנות כושר בהדרגה ולהתמיד. תכננו את הארוחות וקיבעו זמן למשפחה, לבית וזמן להתאמן. מוזמנים להתייעץ איתי און ליין, חג פסח שמח ושנצא במהרה לחירות, רוצו על זה ( בטווח ה-100 מטר).
הכותבת היא מנהלת קבוצות ריצה וכושר

 

מבעד לעדשה של יונתן

|