רוצו על זה: תחרות מטרה

הטור של אסתי דה פז- מנהלת קבוצות ריצה בעמק: איך תדעו איזו תחרות מתאימה לכם? שזוהי הבחירה הנכונה?

ישנן תחרויות בכל עונות השנה, כשרוב הרצים אוהבים לסמן וי גם על מירוץ מחוץ לגבולות המדינה. לא יעבור חודש ללא אירוע ריצה גדול, מקומי או חברתי.
ההיצע רחב ומגוון, תחרויות כביש, שטח, תחרויות שדה, תחרויות צדקה, מירוצים לזכר, ריצה חברתית, ריצה מקצועית וכו'.
איך אדע איזו תחרות מתאימה לי? איך אדע שזוהי הבחירה הנכונה? ההמלצה שלי היא להתייעץ עם מאמן מוסמך.
יש פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון שיקבעו אם תחרות המטרה שייעדתם לעצמכם היא ריאלית וברת השגה. תכנית מטרה מתוכננת נכון, מותאמת ובעלת חלוקה נכונה של עומסים והתאוששות תקבע את ההצלחה בתחרות.
לרוב אמליץ למתאמנים בתחילת הדרך להתנסות במרחק חדש ולמתאמנים ותיקים בשיפור תוצאה.
תחרות מטרה צריכה להיות מותאמת מטרות ויעדים אישיים אליו המתאמן/נת שואפים. חשוב להציב בדרך תחרויות משנה, מעין יעדי ביניים בדרך להשגת המטרה.
תקופת האימונים לקראת תחרות מטרה מאופיינת בעומס ואימונים רבים, חשוב לשמור על מוטיבציה גבוהה ואימונים שוברי שגרה, גיוון, מקומות ריצה חדשים, עיסויים, הרפיה לגוף ולנפש. דגש מיוחד על תזונה מאוזנת ושתייה מרובה.
הגענו לרגע – היום הגדול תחרות המטרה, יום לפני יש לדאוג לתזונה עשירה בחלבונים, שומנים ודלה בסיבים תזונתיים, שינה של לפחות 7-8 שעות, הכנה של כל הציוד הנדרש: מספר החזה, הביגוד, נעליים וכו'. תהיו מרוכזים, רגועים ללא מתחים, עבדתם קשה לרגע הזה, תהנו מהדרך, זכרו את ההשקעה, את ההתמדה וכח הרצון שהביא אתכם לקו הזינוק. תלבשו חיוך ורוצו על זה.
סיימתם את התחרות/מירוץ המטרה נתחו את מהלך הריצה, האם הייתה מותאמת לתכנית האימונים, האם הגעתם מוכנים ומאומנים היטב, לימדו להקשיב לגוף שלכם, הפיקו לקחים, התנהלו בחכמה, אין חכם כבעל ניסיון. קחו לכם מספר שבועות התאוששות בעצימות נמוכה וקדימה לתכנון היעד הבא. אין על החיים האלה.

מבעד לעדשה של יונתן

|