רוצו על זה: "היכון, הכן, צא"

אסתי דה פז, מדריכת ריצות ארוכות בטור אישי: איך מתחילים לרוץ? מתי?

"אין לי זמן". בואו נעשה סדר. דבר ראשון והכי חשוב הוא לקבוע יעד כשלכל אחד ואחת יעד שונה.
יעד לאחת יכול להיות להצליח לרוץ 5 ק"מ ויעד לאחר להצליח לצאת מהבית פעמיים בשבוע לפעילות גופנית.
השלב הבא תכנון, איך זה הולך לקרות? האם אני אדם של בוקר או אולי עדיף לי להתאמן בערב? מהם הימים והשעות הפנויות שלי? סגרנו את הפינה. נמשיך..
מטרות, רגע גם יעד וגם מטרה? מה ההבדל? אז ככה: יעד הינו ציון דרך ואילו מטרה היא הכיוון שאליו מובילה הדרך. לדוגמא המטרה היא להתחיל לרוץ והיעד הוא להגיע לריצת 10 ק"מ תוך שנה.



הצבת מטרות מקדמת אותנו בכל תחום בחיים, עוזרת לנו לבחור נתיב בחיים ולרכז אליו את כל מאמצינו. התאמצנו מספיק, השגנו! אני מאמינה גדולה בציוני דרך, שהם לא פחות חשובים. כל צעד לעבר היעד קטן ככול שיהיה, הוא צעד. כמו בחיים כך גם בספורט זרימה והתקדמות, תעצב את ההחלטות שלנו ושליטה בחיים שלנו.
הייתי המאמנת הכי גאה בארץ כאשר מתאמנת שלי, אחרי שנה של אימונים הצליחה לרוץ 2 ק"מ, הייתה חגיגה של ממש! הסיפוק הוא אדיר.
הגענו לחלק החשוב ביותר – התמדה: גם אם היה לי יום רע, גם אם פספסתי אימון, גם רומא לא נבנתה ביום אחד. תלמדו להנות מהדרך, בסופו של יום תחושת המסוגלות היא שתביא לשינוי באורח חיים חשוב לשמור על הרצף.
נסכם, קבענו יעד, תכננו, הצבנו מטרות ועכשיו קדימה לעבודה, אין עונה מושלמת יותר מאשר הסתיו, להתחיל לרוץ. פעילות גופנית בכלל ופעילות אירובית בפרט תורמת ליכולות קוגניטיביות, פיזיות ומנטאליות. שינוי גדול מתחיל בצעד קטן. אז נתמיד?

חג סוכות שמח,
אסתי דה פז: חפשו אותי בפייסבוק estidepaz1
כיתבו לי st_[email protected]