פוענח רצח צעיר לאור יום מזרזיר

הוגש כתב אישום כנגד מוהנד בן מאלכ גריפאת) בן ה-21 באשמת רציחתו של פאדי גריפאת בן ה- 24 מזרזיר . צילום: דוברות המשטרה

לאחר חקירה מקצועית של ימ"ר צפון פוענח רצח פאדי גריפאת בן 24 מזרזיר שנרצח בערב סוכות השנה באחד מרחובות הכפר. כתב אישום הוגש על ידי  פרקליטות צפון באמצעות עו״ד יעל כץ נגד  מוהנד בן מאלכ גריפאת בן 21 ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות והחזקה של נשק.
הרצח פוענח לאחר חקירה אינטנסיבית שערכה כחודשיים, וזאת למרות שבמהלכה רוב העדים בחרו שלא לשתף פעולה .
מפרטי החקירה עולה כי במוקד 100 של משטרת ישראל התקבלה הודעה על ירי לעבר אדם באחד הרחובות בכפר זרזיר אשר כתוצאה מכך האדם התמוטט על הכביש והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו במקום.
מחקירת אירוע הרצח עלה כי בין המשפחות של הקורבן והנאשם קיים סכסוך דמים מזה מספר שנים והנאשם החליט לרצוח את הקורבן הוא הצטייד בשני אקדחים, כפפות ורעלות פנים ויחד עם עוד שניים מחבריו המתין לשעת כושר.
כאמור בערב חג סוכות סמוך לשעה 16:00 הנאשם הבחין בקורבן כשהוא נוהג ברכב בשכונה שלו ולצדו נער בן 17 ומיד החל לעקוב אחרי הרכב של הקורבן.
בשלב מסוים כאשר הרכב של הקורבן הגיע מולם, הנאשם יחד עם חבריו עצרו את הרכב ירדו ממנו כשהם רעולי פנים חמושים באקדחים ופתחו בריצה לעבר רכבו של הנרצח תוך כדי שהם יורים באופן מאסיבי לעבר הרכב אשר נפגע מהירי. הנרצח ניסה להימלט בנסיעה לאחור אך אך התנגש במשאית שנסעה מאחוריו, בעקבות זאת הוא פתח במנוסה אך נאשם וחבריו רדפו אחריו רגלית והמשיכו לירות לעברו עד אשר התמוטט והם נמלטו מהמקום.
במקביל, הרכב בו נהג הנרצח התדרדר יחד עם הנער שישב בתוכה עד אשר התנגש בעמוד תאורה ברחוב. השכנים שהיו עדים לאירוע הקשה הזעיקו את השוטרים למקום.
בעקבות איסוף ממצעים רבים בזירת הרצח ומסביבותיה עלו חוקרי המשטרה על עקבותיו של הנאשם ושנמלט מביתו, ושלושה ימים לאחר הרצח הם עצרו את הנאשם כשהוא נמצא בנסיעה בעיר נתניה.
הנאשם נעצר יחד עם עוד שניים אשר שוחררו בהמשך אך מעצרו של הנאשם הוארך מפעם לפעם בבית משפט השלום בנצרת ובתום חקירה מקצועית הגישה פרקליטות מחוז צפון לבית המשפט המחוזי בנצרת, בקשה למעצר עד תום ההליכים של וכתבי אישום חמור בעבירות של רצח בנסיבות מחמירות, ובהובלה של נשק.