עפולה: סופרבוס הגישה תלונות למשטרה על יידוי אבנים ע"י נערים

לדברי החברה מדובר בתופעה הולכת וגוברת בעפולה בה נערים מיידים אבנים על אוטובוסים – מסכנים חיי אדם וגורמים לנזקי רכוש. "אנו משתמשים במצלמות אבטחה למניעת הישנותם של מקרים דומים בעתיד. הוגשו מספר תלונות למשטרת ישראל בחודשים האחרונים, על מנת למצוא את האחראים ולהעמידם לדין". צילום: נעם זיו

חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס", המפעילה בין היתר קווי נסיעה בעפולה ורחבי העמקים דיווחה השבוע על תופעה הולכת וגוברת של יידוי אבנים על ידי נערים לעבר האוטובוסים וכתוצאה מכך גורמים לדבריהם לסיכון חיי נוסעים.
בחברה ציינו כי למשטרת עפולה הוגשו במרוצת התקופה האחרונה עשרות תלונות.
בהודעה רשמית של החברה נכתב: "נערים מיידים אבנים במזיד על אוטובוסים ובורחים. לא מדובר במקרה נקודתי כי אם בעשרות מקרים במהלך החודשים האחרונים, בהם נערים זורקים אבנים על תחבורה ציבורית בעפולה במטרה לפגוע ולהפריע לנסיעה התקינה של הרכב בנתיב התחבורה. תופעה זו איננה פוגשת רק את חברת התחבורה הציבורית הפועלת בעיר, ורכבים פרטיים רבים הנוסעים בעפולה סובלים ממנה גם כן. מקרים אלה המאפיינים בחודשים האחרונים את כבישי העיר, מסכנים חיי אדם וגורמים לנזקי רכוש רבים.
באחד המקרים שארע ב-25 בחודש יולי בשעה 5:00 לפנות בוקר, קבוצת נערים יידו אבנים על קו אוטובוס 44 של סופרבוס בעיר, בעת נסיעתו. בעקבות זריקת האבנים סוכנו חיי אדם שנכחו באוטובוס, וכן נגרמו נזקים לאוטובוס המותקף ובהם, שמשה שנופצה ותיקונה מוערך בעשרות אלפי ש"ח. בשלושה מקרים נוספים שהתרחשו במהלך חודש אוגוסט האחרון, נגרם נזק רב לשמשות אוטובוסים, וכן הופנו איומים כלפי נהג".
עוד הוסיפו בחברה: "סופרבוס מגנה בתוקף כל מעשה אלימות וסיכון חיי אדם במזיד. החברה עושה שימוש במצלמות אבטחה למניעת הישנותם של מקרים דומים בעתיד. איננו מקלים ראש כאשר מדובר בסיכון חיי אדם והגשנו מספר תלונות למשטרת ישראל בחודשים האחרונים, על מנת למצוא את האחראים ולהעמידם לדין, כי פגיעה באוטובוסים ובנהגים משבשת את רציפות השירות התקין בעיר".