נצרת: פוענח פיצוץ לשכת משרד הבריאות בעיר

בפיצוץ שאירע בנובמבר שנה שעברה, נגרם נזק רב ללשכה, נעצרו שני צעירים בשנות העשרים החשודים בהטמנת המטען, חשוד נוסף נמלט לחו"ל ונעשים מאמצים לאיתורו. החשד לסיבת הפיצוץ, תגובה לפשיטות משטרה וגורמי אכיפה על בתי עסק בבעלות גורמים עבריינים. צילום: דוברות המשטרה

פוענח פיצוץ לשכת משרד הבריאות בעיר נצרת בתחילת חודש נובמבר שנה שעברה. בשעות הערב המאוחרות.
הפיצוץ גרם לבהלה גדולה בעיר, כוחות משטרה רבים הוזנקו לאיתור מקור הפיצוץ ודיווחים של עשרות אזרחים מבוהלים התקבלו במוקדם 100.
עם איתור מקור הפיצוץ כתוצאה מהנחת מטען גדול בכניסה ללשכת משרד הבריאות בנצרת. התברר כי נגרם נזק רב,  דלת הלשכה הועפה ממקומה וללשכה עצמה נגרם נזק רב.
מהמשטרה נמסר כי אחד מכיווני החקירה שעלו היה כי הדבר נעשה בתגובה לפשיטה של המשטרה וגורמי האכיפה השונים על בתי עסק לממכר מזון שבבעלותם של גורמים עבריינים. פעילויות שהמשטרה יוזמת במסגרת מאבקה בארגוני הפשיעה המשתמשים בבתי העסק להלבנת כספים.
עוד נמסר כי כי לאחר חקירה מאומצת בה שותף השב"כ בעקבות הפגיעה במשרד ממשלתי, במהלכה נבחנו צילומים שנאספו ממצלמות אבטחה בעיר, זוהו שני חשודים רכובים על אופנוע שהגיעו למקום, אחד מהם ירד מהקטנוע והניח את המטען, השניים הסתלקו מהמקום בנסיעה, וזמן קצר לאחר מכן המטען התפוצץ.
בסיומה של החקירה נעצרו צעירים בשנות העשרים ג׳פער פאחורי בן 20 מנצרת, ועלי כליבאת בן 22 מבוסמת טבעון, החשודים בהטמנת המטען הגדול. השניים, נהג הקטנוע וקרוב משפחה אשר סייע לו, חשוד שלישי, שעל פי החקירה הוא זה שהניח את המטען, נמלט מהארץ והפעילות לאיתורו נמשכת. כנגד שני החשודים שנעצרו יוגשו כתבי אישום על ידי פרקליטות מחוז צפון.
ממ"ז צפון, ניצב שמעון לביא: "ארגוני פשיעה שאנחנו רודפים שלחו קבלנים, שכרי חרב, להרתיע עובדים במשרד הבריאות שסייע לנו באכיפה, בדומה לפעם הקודמת שניסו להרתיע אותנו על ידי ירי אל עבר בנקים בצפון. בפעם הקודמת זה הסתיים בקרב יריות עם עבריין הרוג ושני שנלכד ונשפט, והפעם עם שני עבריינים שהובאו לדין. אנחנו לא נרפה ולא נבליג ונגיע גם למי ששלח אותם, השוטרים שלנו כמו כל עובדי הציבור שלוקחים חלק באכיפה כאן בצפון, פועלים מתוך תחושת שליחות ואחריות לביטחון האזרחים, ואנחנו נמשיך ונרדוף את ארגוני הפשיעה עד לחיסולם."