ניסה למכור אקדח ב-35,000 שקלים: כתב אישום נגד בן 21 מהאזור

במהלך החקירה עלה כי הצעיר הציע לקנות רימון רסס בשווי של 6,000 שקלים ומכר רובה M-16 בשווי של 42,000 שקלים. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז צפון עצרו את עקרמה בן פארס מוסטפא, סוחר נשקים בן 21, ואמצעי לחימה – במסגרת מאבק רצוף ואינטנסיבי של משטרת ישראל כנגד גורמים עבריינים המבצעים שימוש בנשק ובאמצעי לחימה אחרים. השוטרים פשטו על ביתו של הצעיר, תושב כפר מייסר, ותפסו ברשותו אקדח מסוג FN ותחמושת והוא כאמור נעצר.
מדוברות המשטרה נמסר: ״חוקרי משטרת מחוז צפון פתחו בחקירה נרחבת במסגרתה עלה כי הנאשם מתגורר גם בג'נין והנו סוחר בנשקים ואמצעי לחימה שונים יחד עם שניים נוספים (23, 25) גם הם תושבי הכפר – וגם הם נעצרו וכנגד שלושתם הוגש כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת באמצעות פרקליטות מחוז צפון בין היתר בעבירות של סחר, ירי וקשירת קשר לביצוע פשע.
במהלך החקירה עלה כי הצעיר ניסה למכור את האקדח שנתפס ברשותו בשווי של 35,000 שקלים. הוא הציע לאחר לקנות רימון רסס בשווי של 6,000 שקלים ומכר רובה M-16 בשווי של 42,000 שקלים (חלק מהסחר של הנשקים תועד באפלקציית הווטסאפ)״.
רס"ר איזיס חטיב חוקרת בתחנת תבור במשטרת מחוז צפון: ״אנחנו נלחמים בתופעת הנשק ואמצעי הלחימה בחברה הערבית בכל האמצעים הקיימים ומפעילים יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא בכדי לאסוף ראיות שיובילו לכתב אישום כנגד אותם עבריינים. לצערי נראה כי הכסף הקל והענישה המקלה מושכים צעירים רבים לעיסוק בעבירות אמל"ח וירי. הצעירים מתחילים כקבלני ירי – קל מאד לתת נשק לצעיר ולשלוח אותו לירות על רכב או מבנה או אפילו רק להעביר כלי נשק ומשם זה מתדרדר לסחר באמצעי לחימה – אסור שהפשע ישתלם״.