"על המפית": מיזם חברתי-קולינארי חדש מביא את הקהל לאכול בפריפריה

בשבוע הקרוב ייערך פסטיבל "חנוכה הר הנגב על המפית" ובתוכנית להמשך: סיורים דומים גם בגליל, בעמקים ובגולן

בחנוכה הקרוב תושק יוזמה טעימה במיוחד עם ערך מוסף חברתי, שפונה לחובבי הקולינריה, היין והמדבר בישראל – סיורי טעימות בהר הנגב, מסע קולינרי ותרבותי "עם טוויסט" באזור ירוחם, רמת הנגב ומצפה רמון.
"על המפית בהר הנגב" הוא מסע טעימות ייחודי, אליו יוצאים באופן עצמאי, ומתחברים לאפליקציה‪ ‬שמובילה את המשתתפים מנקודה לנקודה על המפה.
אפשר לבחור בין  מסלולים שונים לפי הטעם האישי, תמהיל המשתתפים ואופי החוויה המבוקשת, וביניהם: חלומית לאניני טעם וחובבי יין, משפחתית, מסורתית- כשרה, או טבעונית.
בכל מסלול מקבלים 6 טעימות שונות זמינות למימוש במהלך ימי ההפנינג. כל המסלולים מותאמים לימי קורונה, ועומדים בתקני התו הסגול. מאחורי המיזם עומד דוד כהן, שעבד שנים רבות כשכיר במגזר החברתי, והחליט לצאת לדרך יזמית כתיירן עצמאי המתמחה בתיירות קולינרית איכותית – עם אספקטים חברתיים.
את מיזם על המפית הקים כהן, חבר בקהילת היזמות והחדשנות ‪OpenValley‬, באוגוסט 2020, מתוך הבנה כי בעיצומה של מגפת הקורונה, מקבלים יתרונות השיטה לסיורי קולינריה מחוץ לקופסה משנה חשיבות עבור בעלי העסקים הקטנים, כמו גם עבור הקהל הצמא לחוויות בטוחות ומתאימות לרוח התקופה.


"השקעה בעסקים הקטנים היא השקעה בחוסן כלכלי חברתי באזור כולו. סיורים קולינריים אורבניים במקומות המתויירים והפופולאריים קיימים כבר תקופה ארוכה, אך סיורים קולינריים בדרכים צדדיות, כמעט ואין בנמצא"


"הקורונה פגעה קשות בענפי התיירות והמזון, ראיתי מול עיניי עסקים מתרסקים והחלטתי שאני חייב לעשות מעשה. אני יודע שהסקרנות הקולינרית בישראל מזיזה אנשים, ועבורי זה התחבר: הרעיון לייצר מצב ‪WIN WIN ‬- להוציא אנשים מהבית לחוויה קולינרית שמתאימה לתקופה, לתמוך בעסקים מקומיים ולעודד כלכלה מקומית.
כך נולד מיזם על המפית – מסע טעימות בדרך שלך", מספר כהן. "המיזם של כהן מביא בשורה חדשנית שנועדה לייצר אקו סיסטם בתחום התיירות וצריכת הקולינריה, במקומות בהם אקו סיסטם כזה צריך תמריץ יצירתי וחדשני", אומרת שירי גרין-אלגביש, מנכ"לית רשת ‪OpenValley‬. "המיזם קורם עור וגידים בסיוע מרכז השלטון המקומי, שהשכיל להבין את הקונספט והבשורה שהוא מביא עמו", הוא מפרט. "רשויות רבות הביעו כבר עניין במיזם, ובהן מועצה אזורית רמת הגולן, גליל עליון, מטה יהודה וגם עיריית אשדוד. ההבנה שמדובר בפתרון שעשוי להזניק את העסקים הקטנים, הטראפיק והתיירות במרחב המקומי קורץ לכל רשות או מועצה שמבינה את ליבו של המטייל המקומי, שוחר האוכל הטוב והפגישה הבלתי אמצעית עם בעלי העסקים שמגישים אותו באהבה", הוא מסביר. "השקעה בעסקים הקטנים היא השקעה בחוסן כלכלי חברתי באזור כולו. סיורים קולינריים אורבניים במקומות המתויירים והפופולאריים קיימים כבר תקופה ארוכה, אך סיורים קולינריים בדרכים צדדיות, כמעט ואין בנמצא. בפן החברתי, הוא אומר,
"כל לקוח חדש שמגיע, מתייג ברשתות החברתיות ומשתף בחוויות את כל חבריו, וכך נוצרת תנופה כלכלית לאותם עסקים. מי שבא לטייל באזור, כבר מבקר בעסקים נוספים – חנויות, אטרקציות ולפעמים גם לינה. בצורה זו מושך הכרטיס הקולינרי מטיילים סקרנים חדשים לאזור"‪.‬ כהן מקווה שפסטיבל חנוכה הר הנגב יסייע לעסקים המקומיים שמחוץ למפת התיירות של הערים הגדולות, להביא בשורה קולינארית אותנטית שרק תפתח לאורחים את התיאבון להמשך.
לפרטים נוספים והרשמה למסלולים: ‪https://al-hamapit.co.il/