מזעזע: המשטרה פשטה על מכלאה ובה כלבים נשוכים ופצועים קשה

על פי החשד נערכו במקום קרבות כלבים. במתחם נתפסו תרופות וסמים בלתי חוקיים לטיפול בבעלי חיים – שחלקם נרכשו משטחי הרשות.
במשטרה אומרים כי במקרים רבים הכלבים מוזנים בסטרואידים ומורעבים מתוך מטרה להגביר את האגרסיביות שלהם. צילום: דוברות המשטרה

במשטרה התקבלה תלונה אודות מכלאת כלבים פיראטית באזור נצרת שבה על פי החשד הוחזקו, נסחרו כלבים מסוגים שונים ובמקום נערכו על פי החשד קרבות כלבים.
ביום ראשון, במבצע משותף בהובלת משטרת ישראל, לוחמי היס"מ, רשות הטבע והגנים, לוחמי מג"ב ויחידת הפיצוח בוצעה פשיטה על המתחם הבלתי חוקי בו הוחזקו עשרות כלבים.
במקום אותרו עשרות כלובים קטנים בהם 49 כלבים ללא מים ואוכל ובמצב של תשישות גופנית. הכלבים נלקחו מהמקום לעמותה.
עשרה כלבים פונו מהמקום במצב קשה לטיפול רפואי כשהם סובלים מפצעי נשיכה ותשישות. בנוסף במקום אותרה ציפור שמורה מסוג חוואי שהוחזקה לא כחוק והיא נלקחה לטיפול על ידי רשות הטבע והגנים.

שוטרים מפנים את הכלבים במכלאה הלא חוקית. צילום: דוברות המשטרה
שוטרים מפנים את הכלבים התשושים במכלאה ההפיראטית. צילום: דוברות המשטרה

מדוברות המשטרה נמסר כי במקום נתפסו תרופות וסמים בלתי חוקיים לטיפול בבעלי החיים שחלקם נרכשו משטחי הרשות.
בהודעה רשמית של המשטרה נאמר: "תופעת קרבות הכלבים גורמת לסבל, פציעות ואף מוות של כלבי הקרבות. לעיתים אף לוכדים בעליהם כלבים משוטטים ומשסים בהם את כלביהם למטרות אימון ובידור. פעמים רבות, כלבי הקרבות מוחזקים בתנאים קשים, סובלים מהתעללות, מוזנים בסטרואידים ומורעבים מתוך מטרה להגביר את האגרסיביות שלהם. כלבים אלה, גם אם שורדים ונלקחים מבעליהם, מצריכים תהליך שיקום ארוך עד בלתי אפשרי לפני שיוכלו, אם יתמזל מזלם, למצוא בית מאמץ. משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בבעלי חיים בכלל ותמשיך ליזום ולפעול כנגד התופעה האכזרית של קיום קרבות כלבים והחזקתם בתנאים קשים".