מגדל העמק: 78 מיליון שקלים הושקעו במהלך 2020 במגוון פרוייקטים בעיר

תשתית להקמת קולנוע, שיפוץ מגרש הכדורגל, שיפוץ מרכז אומנויות הבמה, הקמת שני גנים מוזיקליים, שלושה מגרשי מיני פיץ ושדרוג וסלילת כבישים הם רק חלק מהתוכניות שבוצעו במהלך השנה

שנת 2020 הייתה מאתגרת ולא פשוטה. נגיף ה"קורונה" שהפתיע את הרשות השפיע באופן ישיר על תקציבים, פרוייקטים ותוכניות שתוכננו. למרות זאת, במגדל העמק לא נתנו להשפעות הנגיף להשפיע יתר על המידה ובדו"ח שפורסם סך ההשקעות בתוכניות ופרויקטים במהלך שנת 2020 עומד על 78 מיליון שקלים.
בתחום החינוך התבצעו שינויים והתאמות בשלושה בתי ספר של רשת "מגדל אור", חדר המורים בחט"ב "יערת העמק" שופץ, בוצעו הנגשות במוסדות חינוך, העבודות על אולם ספורט חדש בביה"ס "אורט רוגוזין" בשלבים מתקדמים יחד עם הקמת 6 גני ילדים ו-11 מעונות יום. הסכום הכולל שהושקע בתכוניות בתחום החינוך עומד על 29 מיליון שקלים.
במבני ציבור מועדונית "הורד" שופצה יחד עם המרכז החדש לאומניות הבמה שעתיד להפתח בקרוב, שופץ מבנה קהילתי לעמותת "להטיב", בוצעו עבודות נגישות ובימים אלו מתבצעת השלמת בינוי ופיתוח בית מורשת לעדת האתיופית. הסכום הכולל שהושקע במבני ציבור עומד על 11.5 מיליון שקלים.
מגדל העמק השתדרגה באופן משמעותי בפארקים, גנים וספורט. גן הזית שופץ יחד עם מגרש הכדורגל העירוני, הסתיימו שלבי הפיתוח בטיילת נחל יפעת בשכונת "מצפה העמק", "פארק רבין" ופארק השעשועים ב"כליל החורש" שודרגו, הוקמו שני גנים מוזיקליים יחד עם שלושה מגרשי מיני פיץ. ההשקעה עומדת על 5.5 מיליון שקלים.

כביש שנסלל במגדל העמק. צילום: דוברות עירית מגדל העמק
כביש שנסלל במגדל העמק במהלך השנה האחרונה

גם בתחום התשתיות והתנועה הושקע כסף רב. שדרוג התשתיות ברחוב נחל צבי בעלות של 15 מיליון שקלים נמשך, סלילת כביש 11 הושלמה, קרן היסוד ושדרות הבנים חוברו על ידי כביש חדש והעבודות על הקמת שביל אופניים לכפר ברוך בעיצומן. סך ההשקעה בתשתיות וכבישים: 32.7 מיליון שקלים.
ראש העיר אלי ברדה אמר: "מגדל העמק משתדרגת ומתחדשת בכל שנה. אין זה סוד שלנגיף ה"קורונה" היה תפקיד משמעותי בכל נושא התוכניות והפרויקטים, אך אני שמח שלמרות זאת הצלחנו לשדרג ולחדש למען התושבים".