מאסר לתושבי השטחים שפרצו וגנבו רכבים באזור הגלבוע ועמק המעיינות

שני הנאשמים, יחד עם אדם נוסף פרצו למתחם המשרדים של גידולי השדה בקיבוץ חפציבה – משם גנבו טנדר וטרקטור וכן גנבו רכב פרטי מבית במושב שדה תרומות. המחשה: צילום- דוברות המשטרה

סגן נשיא בית משפט השלום בטבריה, השופט ניר מישורי לב טוב, גזר בשבוע שעבר את דינם של שני תושבי השטחים, בני דודים, שפרצו וגנבו רכבים באזור העמק והצפון.
במסגרת האישום הראשון נרשם כי בתאריך 4.5.20 בשעות הערב, שהו הנאשמים ביחד עם אדם אחר בשטחי מדינת ישראל. סמוך לשעה 02:00 הגיעו הנאשמים והאחר לקיבוץ חפציבה כשהם רעולי פנים ועל ידיהם כפפות. הנאשמים חתכו באמצעות כלי חד את גדר הברזל ההיקפית של הקיבוץ ונכנסו לתוכו.

• צירית ההיגוי של הטרקטור נשברה

השלושה הגיעו למתחם המשרדים של גידולי השדה של הקיבוץ כשהם פורצים את מנעול שער הכניסה לחנייה באמצעות חיתוך השרשרת. לאחר מכן הם פרצו את דלת הכניסה שהובילה למשרדים באמצעות כלי פריצה אשר החזיקו בידיהם כשהם חותכים את המנעול. בשלב הבא הם כבר פרצו את דלת המשרד, נכנסו לתוכו ופתחו את ארונית המפתחות של כלי הרכב אשר בשימוש המקום ולקחו משם מפתחות של רכב טנדר מיצובישי וכן מפתחות של טרקטור לנדיני. הנאשמים והאחר פרצו באמצעות כלי פריצה דלת כניסה של משרד נוסף, שברו את מנגנון נעילת הדלת ולקחו משם רתכת אלקטרונית, אשר הייתה במזוודה, וכלי עבודה. משם הם ניגשו אל רכב המיצובישי אשר עמד בחנייה במקום ושם הניחו את כל כלי העבודה האמורים בארגז הרכב.
בהמשך לאמור, ניגשו הנאשמים והאחר לחניית הטרקטורים בחוץ שם חנה הטרקטור. הנאשמים שברו את מנעול ההגה, האחר עלה על הטרקטור הניע אותו ועזב את המקום כשהוא נוהג בטרקטור לעבר שטחים חקלאיים באזור נחל עין מודע שם עלה על טראסה ובעקבות כך נשבר לטרקטור ציריית ההיגוי וכן נפגע המנוע ובעקבות כך נאלץ הוא לנטוש את הטרקטור במקום ולהימלט.
באותו הזמן, ניגשו הנאשמים לרכב המיצובישי פתחו את נעילת הרכב באמצעות השלט אשר היה בצרור המפתחות ועזבו את המקום כשנאשם 1 נוהג ברכב. הנאשמים נסעו לעבר השטחים החקלאיים הסמוכים לעיר בית שאן שם נעצר הרכב לאחר שאזל ממנו הדלק. הנאשמים נטשו את הרכב במקום ונמלטו.
למחרת, בשעות הבוקר, קיבלה המשטרה דיווח מחברת איתורן על מקום המצאות הרכב. שוטרים אשר הגיעו למקום מצאו את הרכב בשטח החקלאי כאשר הרכוש הגנוב נמצא בתא האחורי שלו. במקביל נמצא הטרקטור כשהוא תקוע בתעלה ונטוש.

• ביצעו סיבוב פרסה תוך שהם עולים על דוקרנים

במסגרת האישום השני נרשם כי בתאריך 5.5.20 בין השעות 03:00 ל- 04:00 הגיעו הנאשמים והאחר ליישוב שדה תרומות. הנאשמים ניגשו לחניית ביתו של תושב המושב אשר החזיק בבעלותו רכב מסוג פולקסווגן פולו. הנאשמים והאחר פתחו את דלת הרכב והניעו אותו באמצעות המפתחות אשר היו בתוך הסוויצ'. בהמשך הנאשמים נסעו עם הרכב לכיוון מחסום בזק שם המתינו שוטרים אשר חסמו את יציאת הרכב לכיוון השטחים. כאשר הגיעו הנאשמים למחסום והבחינו ברכב החוסם את דרכם החוצה לשטחים, הם ביצעו סיבוב פרסה תוך שהם עולים על דוקרנים שנפרסו במחסום, מסיטים את רכבם שלא יתנגש ברכב משטרתי נוסף אשר הגיע לחסום את נתיבם, עלו על אי תנועה ונמלטו במהירות מהמקום כשהם נוסעים בנתיב הנגדי. הנאשמים נמלטו לעבר שטח חקלאי פתוח כאשר השוטרים פותחים במרדף אחריהם. כאשר נכנסו הנאשמים והאחר לשטח, עצרו את הרכב ונמלטו ממנו תוך כדי שהם משליכים כפפות, פנס. אחד הנאשמים השליך פלאפון נייד, נעליים אשר היו נעולות לרגליו ונשכב על האדמה סמוך לרכב.
שוטרים אשר רדפו אחרי הנאשמים עצרו אותם סמוך לרכב כאשר על נאשם נוסף נמצא בכיסו פלאפון. ברכב הגנוב נמצאו כלי פריצה, נעליים, מטענים לפלאפון ורכוש נוסף.
האחר אשר זהותו אינה ידועה למאשימה, נמלט רגלית כשהוא קופץ מעל גדר ונכנס לתוך שדה מוקשים. בסריקות נרחבות עם יחידות חבלה של הצבא הוא לא אותר. כתוצאה מנסיעת הרכב כאמור נגרם לרכב נזק רב. פנצ'ר באחד מגלגליו, טמבון הרכב נשבר וכן פלסטיקה בחלק האחורי נשברה.
בגזר הדין כתב השופט: "אין מחלוקת כי המעשים עצמם בוצעו בידי שני הנאשמים זהים. יחד עם זאת מצאתי כי בעניינם של שני הנאשמים שתי נסיבות המבדילות ביניהם ומצדיקות השתת עונש שונה בגינם".
על נאשם מס' 1 גזר השופט מאסר בפועל לתקופה של שנתיים וחצי. "אני מורה על הפעלת מאסרים על תנאי בני 5 ו – 10 חודשים שהוטלו על הנאשם מס' 1 באופן חופף זה לזה ובמצטבר לעונש המאסר שהוטל על הנאשם בתיק זה. סה"כ מאסר בפועל שירצה הנאשם 40 חודשים. מתקופת המאסר תנוכה תקופת מעצרו מיום 5.5.20 ועד היום", כתב השופט מישורי לב טוב בגזר הדין. על הנאשם השני גזר השופט 22 חודשי מאסר בפועל.

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|