לראשונה בישראל: הותקנו מערכות סולאריות צפות על מצופים תוצרת כחול לבן של חברת פלציב

המערכות הותקנו במסגרת פרויקט של גולן סולאר בבריכות הדגים של קיבוץ עין הנציב בעמק המעיינות- בעלות של 23 מיליון שקלים. צילום: מוטי שחר

לראשונה בישראל, הותקנו מערכות סולאריות על מצופים תוצרת כחול לבן בבריכות הדגים של קיבוץ עין הנציב. מדובר ב- 8 מערכות סולאריות צפות. המערכות הצפות הותקנו על גבי מצופים חדשים שפיתחה חברת פלציב, מפעל בבעלות קיבוץ עין הנציב. הפרויקט מלווה בייעוץ וליווי מקצועי של חברת גולן סולאר, הכולל, בדיקת פוטנציאל, מיפוי, הזמנת רכש ויבוא וכן מכרז חברות התקנה ופיקוח בשלבי ההתקנה.
אייל בהרב, מבעלי גולן סולאר אמר: "אנו מודים לעין הנציב על הזכות ללוות את תחום האנרגיה המתחדשת בקיבוץ. מערכות צפות על המים הן תחום יחסית חדש בישראל ואנו שמחים שפלציב, חברה ישראלית, שותפה לתרומה לפיתוח התחום במוצרים כחול לבן".

• "יש במצופים אלה גם היתרון שאין צורך בתובלה ימית שהיא פחות זמינה ויקרה"

מדובר בפיתוח חדש של חברת פלציב יחד עם חברת "שיח נמוך" הפיתוח נקרא "סייח שחור" והוא בנוי לשאת בהצפה 4 פאנלים סולאריים בגדלים משתנים, ע"פ בחירת הלקוח. הפתרון החדש שפיתחה פלציב מהווה אופציה מושלמת לשילוב בבריכות דגים ומאגרים ומאפשר המשך גידול אינטנסיבי של דגה, לצד הפקת חשמל לאורך כל שעות האור, כשהבריכה מלאה או ריקה וללא נזק שיורי כזה או אחר לבריכה, למצופים ולמערכת העיגון. הפיתוח החדש מאפשר להרכיב ולהפעיל את המערכת הסולארית על גבי משטחי טיפול צפים המאפשרים את כל פעילות המערכת הסולארית באופן נח ובטוח.
הפרויקט שהסתיים לאחרונה הינו בהספק כולל של כ 6500 קילוואט בהשקעה של כ 23 מיליון שקלים.
מדובר במערכות תעריפיות בהספק של 250-300 קילוואט, לייצור חשמל ומכירה לרשת החשמל בהכנסה שנתית המוערכת בכ- 4.5 מיליון ₪, שווה ערך לצריכה שנתית של 1,230 בתי אב בישראל. הפרויקט כולל 15 מערכות על גגות מבני משק (רפתות+ לולים) 4 מערכות על דפנות מאגרים ובריכות דגים ו 8 מערכות צפות.
בנוסף, כלל הפרויקט ביצוע שדרוג תשתיות חשמל בקיבוץ ובבריכות, כמו גם, התקנת שנאי חשמל חדשים, הקמת חדרי חשמל וסלילת תשתית חדשה בקיבוץ.
כחלק מהפרויקט שודרגו גגות רבים שהיו מקורים בפלסטיק והוחלפו בגגות איסכורית – שהם בטיחותיים יותר ועמידים יותר.
ידידיה צור יו"ר עין הנצי"ב אמר: "לצורך התקנת המערכות בבריכות הדגים זכינו להשתמש במצופים שיוצרו במפעל פלציב – תוצרת כחול לבן במקום במצופים תוצרת סין שבהם השתמשו עד היום. בנוסף ליתרון של תוצרת כחול-לבן, זו גם האפשרות המתאימה יותר להמשך גידול דגים בצורה אינטנסיבית ויש במצופים אלה גם היתרון שאין צורך בתובלה ימית שהיא פחות זמינה ויקרה. אני רוצה להודות לגולן סולאר על הליווי בהתקנת פרויקט זה בבריכות שלנו".

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|