כתב אישום בגין שוחד והפרת אמונים כנגד עובדי רשות מקרעי ישראל

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד ששה נאשמים בגין שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. חלק מהנאשמים הינם עובדי מחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל. המחשה: צילום-Pixabay

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד מוסא עבאס, עולה כי עו"ד איימן אבו ריא, המתמחה בהגשת תביעות פיצויים כנגד המדינה, העביר מעת לעת כספים רבים לפטריסיה פרץ, שפעלה מולו באותן שנים כראש צוות במחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל.
כך לדוגמא, לאחר שפרץ ביקשה מאיימן שיעסיק את בעלה במשרדו, העבירו עו"ד אבו ריא וא.א העובד במשרדו, עשרות אלפי שקלים לחשבון הבנק המשותף של פטריסיה ובעלה יהודה פרץ, כשכר עבור העסקתו.
בנוסף, העביר אבו ריא לחשבון הבנק המשותף של בני הזוג כ- 150,000 שקלים, המהווים חלק משכר טרחה שקיבל עבור עסקה שטופלה על ידי צוות עליו ממונה פרץ. כמו כן, במהלך התקופה הרלוונטית, מימן עו"ד אבו ריא רכישת מחשבים ומכשירי טלפון ניידים עבור פרץ ובני משפחתה.
עוד עולה מכתב האישום כי עובד רשות מקרקעי ישראל חסן גדיר, קיבל מאיש העסקים כמיל נח'לה שוחד על סך של כ- 100,000 שקלים, זאת בתמורה, למעורבותו בקבלת אישורים מרשות מקרקעי ישראל בנוגע לשטח פרטי של נח'לה ולמעורבותו בעסקה הנוגעת לקרקע בה ביקש נח'לה לרכוש זכויות. באישומים נוספים המיוחסים לגדיר, מתוארים מקרים דומים של הצעות ובקשות שוחד שהפנה לעורך הדין עלי דאוד וכן לנאשם שהנו שותפו העסקי של עו"ד אבו ריא. התיק נחקר על ידי היאל"כ במשטרה.