כתב אישום בגין עבירות של סחיטה באיומים נגד קבלנים מהאזור

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד  שני קרובי משפחה מהיישוב עילוט, העוסקים בתחום עסקי העפר והחציבות. השניים מואשמים שביצעו עבירות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, גניבה בנסיבות מיוחדות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית ועוד.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין תובל דורי, במהלך חודשים מאי-יולי 2021 על רקע זכייתם של המתלוננים, קבלני עפר וחציבות, בפרויקט בנייה בבת ים, התגלע סכסוך בין הנאשמים לבין הקבלנים שזכו במכרז. במהלך תקופה זו התנכלו הנאשמים למתלוננים, איימו עליהם, הפעילו עליהם לחצים, תקפו אותם ופעלו נגדם באלימות- זאת במטרה לגרום להם למשוך ידיהם מהפרויקט.
ביום 5.5.21, התחילו המתלוננים את עבודתם בפרויקט. יומיים לאחר מכן סמוך לשעה 6:30, נסעו המתלונן ופועל לכיוון בת ים, בדרכם לאתר הבנייה. במהלך הנסיעה, הבחינו באחד הנאשמים ובאדם נוסף נוסעים ברכב בסמוך אליהם, הנאשם השליך לעבר רכבו של המתלונן בקבוק זכוכית אשר פגע ברכב ואיים עליו באומרו: "אני אשרוף אותך ואשרוף את הציוד שלך ואוציא אותך מהמרכז". בנוסף אמר לו: "אנחנו נהרוג אותך אם תמשיך לעבוד ותיכנס לעבודה שלנו".
בנוסף, הגיע הנאשם השני לאתר ואיים על המתלונן שיירה ברגליו, תפס בזקנו ואמר לו "אני אהרוג אותך", "אני מבטיח לך שאתה תמות" ו- "או שאתה משלם לי מאה אלף שקלים או שאני מוריד אותך ואת אבא שלך".
ביום 6.6.21, בשעות הבוקר הגיע הנאשם ואחרים לאתר ואיימו על עובד באתר שיהרגו אותו אם ימשיך לעבוד עם המתלוננים, ובמהלך היום גנב אחד הנאשמים יחד עם אחרים, ציוד מאתר הבנייה השייך למתלוננים בשווי של כ20 אלף שקלים הכולל תבניות, ציוד חשמלי ועוד. יום למחרת, ניתן על ידי בית משפט השלום בבת-ים צו הרחקה לאחד הנאשמים או מי מטעמו מהמתלוננים, ביום 4.7.21 ולמרות צו ההרחקה, הגיע הנאשם ואחר לאתר ודרשו מהמתלונן לשלם להם 100 אלף שקלים. בעודו יושב ברכבו הגיעו הנאשם והאחר לרכב של המתלונן תקפו אותו במקלות, חנקו אותו, והמשיכו לבעוט בו גם כשנפל.
הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.