טו' בשבט בריא במיוחד

כבכל שנה מציינים אנו את טו בשבט, באכילת הפירות בהם השתבחה ארץ ישראל. מנהג טעים ובריא הוא לאכול מפירות הארץ ובעיקר משבעת המינים. הפירות תפסו מקום של כבוד בחג זה. לפירות המיובשים, יתרונות בריאותיים רבים כמו אנרגיה, ערנות, ומניעת אנמיה. כמות גבוהה של ברזל נמצא במשמש, שזיפים, צימוקים, ושומשום מלא. מערכת חיסונית חזקה חשובה כל כך בימים אלו בשל תכולת ויטמין c, וסידן לחיזוק העצמות (אם נשלב גם את השקדים, האגוזים והשומשום המלא, שמכילים גם אומגה 3 ומגנזיום). ניתן לשלב משמש ותמרים לילדים ומבוגרים כתחליף לממתק בין הארוחות כמו : ומניעת עצירויות- וזה בשל תכולת הסיבים גבוהה, המגרה את פעילות המעיים ומרככת.
מכאן אני כתזונאית ממליצה לכם להכין חטיף בריאות, אנרגטי ומלא, המעניק תחושת שובע ואנרגיה כללית. אכלו אותו לפני או אחרי פעילות גופנית ספורטיבית ודעו שהוא יכול לשמש כמעין זריקת אנרגיה זריזה לעייפות.
רוב חטיפי "הבריאות" שאתם מכירים או קונים ברשתות השיווק, אינם מועילים, בניגוד למה שרבים חושבים. גם עקב הוספת חומרי שימור וגם בשל רמת הסוכר הגבוהה .
חטיף הבריאות הביתי, לו אתם לא חייבים להוסיף סוכר מזין יותר ובריא יותר..

• מתכון לחטיף אנרגיה (לתבנית חד פעמית גדולה)

6 כוסות של שיבולת שועל עבה(יש לקלות מעט מראש בתנור) להוציא ולהניח בתוך קערה. לערבב לתוכה חצי כוס גרעיני חמנייה, חצי כוס גרעיני דלעת, שתי כפות זרעי פשתן, חצי כוס שומשום מלא ורגיל, כוס שקדים מולבנים, חצי כוס אגוזי מלך ופקאן חתוכים, כוס משמש מיובש קצוץ, 2 כפות חמוציות ממותקות בסיידר תפוחים, רבע כוס קוקוס וחצי כוס צימוקים כהים.

לערבב את כל המרכיבים ולבשל בסיר על אש בינונית סירופ מ-
חצי חמאה, כוס וחצי דבש, חצי כוס סוכר חום (לא חייב), 2 כפות מייפל, 2 כפות כפות סילאן תמרים טהור, חתיכת חלבה, ושתי כפות טחינה גולמית. לערבב הכל ולהמיס. אחר כך לכבות את האש ולערבב את כל המרכיבים היבשים ולהניח מעל נייר אפייה בתבנית. להניח מעל עוד נייר אפייה ולשטח עם מערוך וליישר. לקרר לשעתיים במקרר

לפרוס למלבנים או ריבועים ולבריאות.

הכותבת היא רונית אזרד בוקובזה, נטורופתית.
רונית מעבירה גם סדנאות אפייה לילדים בגוש אומן תענך

 

 

 

לראשונה סיורי תיירות בשוק הישן בעפולה

|