חשד: הונו מעל 150 אזרחים באלפי ומאות אלפי שקלים

מחקירת המשטרה עלה כי החשודים התחזו לנציגים של עסקים ופיתו את הקורבנות להעביר להם כספים לטובת פעילות השקעה או הלוואות. בין הקורבנות: קשישים, אנשים בעלי מוגבלויות ואנשים במצוקה כלכלית או מיעוטי יכולת. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי מחוז צפון עצרו שישה חשודים בחשד של הונאה של מעל 150 אזרחים בסכומים של 2,000 עד 300,000 ש"ח כל אחד. בן החשודים צעירה תושבת עפולה ותושבי הכפרים נחף, ראמה ובענה.
במחלק הונאה במשטרת מחוז צפון נפתחה חקירה סמויה, בשילוב חוקרים מטעם חברת אשראי, זאת בעקבות תלונות רבות של קורבנות על כך שהונו ורימו אותם.
מחקירת המשטרה עלה כי החשודים התחזו לנציגים של עסקים וחברות כגון פון-מרקט, פסגות, אקס פיננסים ומיטב דש, ופיתו את הקורבנות להעביר להם כספים לטובת פעילות השקעה או הלוואות או לצורכי רכישת מכשירי טלפונים ניידים. עוד עלה מהחקירה כי החשודים השתמשו בפרטים של חלק מהקורבנות לצורך מרמה של קורבנות אחרים והפכו אותם לחשודים.
על פי חומרי החקירה החשודים קיבלו במרמה מהקורבנות מעל מיליון ש"ח.
בין הקורבנות: קשישים, אנשים בעלי מוגבלויות ואנשים במצוקה כלכלית או מיעוטי יכולת.
המעצרים בוצעו לאחר פעילות חקירה ממושכת שנערכה אחר החשודים במהלכה חשפו חוקרי המשטרה של משטרת מחוז הצפון את זהותם האמיתית של החשודים אשר חלקם הסתתרו בדירת מסתור בעיר בני ברק.
החשודים ששהו בדירת המסתור הופתעו מהגעת השוטרים לדירתם, סירבו לפתוח את דלת הדירה ותוך כדי ניסו להיפטר מהטלפונים שלהם אך נתפסו על חם לאחר שהבלשים פרצו את דלת הדירה.
במסגרת פעילות המעצרים נתפסו 59,000 שח ו- 31,000 דולר במזומן, כרטיס אשראי החשוד כגנוב מכשירי טלפון ניידים ומסמכים רבים.
אחד העצורים אף חשוד באיומים על חיים אתגר מהתוכנית "יצאת צדיק" בעקבות תחקיר שעשה על חלק ממעשי ההונאה. מעצרם של החשודים הוארך בתשעה ימים על ידי בית משפט השלום בטבריה.