הפרקליטות: "מדובר ב'שור מועד' המסכן בצורה ממשית את הציבור"

הפרקליטות תערער על קולת עונשו של נאשם שהורשע בשוד אלים של אישה מבוגרת עם מוגבלות ובעבירות נוספות, ונידון לעונש מצטבר של 70 חודשי מאסר בפועל בלבד

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של נאשם שהורשע בשוד אלים של אישה מבוגרת עם מוגבלות ובעבירות נוספות, ונידון לעונש מצטבר של 70 חודשי מאסר בפועל בלבד.
לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, בעונש שנגזר על הנאשם אין כדי לבטא את סלידת החברה ממעשים אלו או כדי להרתיע את אלו ששמים להם למטרה לשדוד אזרחים מוחלשים וחסרי ישע שיכולתם להגן על עצמם פחותה, ובכך מהווים "מטרה קלה" למעשי שוד ואלימות.
הנאשם הודה והורשע בכך, שנכנס לדירתה של אישה בת 62 עם מוגבלות שכלית ונפשית והכה אותה באכזריות על מנת לגנוב מדירתה כדורים פסיכיאטריים מסוג "קלונקס".
בעקבות החבלה החמורה שגרם לה הנאשם, נזקקה הנפגעת לניתוח ולשיקום ארוך, היא איבדה את מעט העצמאות שהייתה לה, כיום היא נאלצת להיעזר בהליכון ורשויות הרווחה נערכות כדי להעביר אותה למסגרת חוץ ביתית.
בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את הנאשם בביצוע עבירות של שוד בנסיבות מחמירות, תקיפת חסר ישע, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, איומים והחזקת סמים לצריכה עצמית ובעבירה נוספת של איומים שביצע כלפי בני משפחתו במועד אחר.
בית המשפט המחוזי גזר על הנאשם עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל (66 חודשים) והפעיל מאסר על תנאי בגין עבירות רכוש, באופן שרק 4 חודשים ממנו ירוצו במצטבר ו- 5 בחופף לעונש שנגזר, כך שהנאשם ירצה עונש כולל של 5 שנים ו-9 חודשים (70 חודשים).
לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, שהוגשה ע"י מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר ועו"ד נועה עזרא-רחמני ממחלקתה, העונש שהושת אינו מבטא את מסוכנותו הגבוהה של הנאשם, בעל עבר פלילי מכביד אשר נכנס ויוצא מבין כותלי הכלא, שכן מדובר ב"שור מועד" המסכן בצורה ממשית את הציבור, ולכן מחויבת המדינה להרחיקו מהציבור לתקופה ארוכה וממשית וזאת כדי להגן על הציבור. על כן, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון לקבל את הערעור ולהחמיר את עונשו של הנאשם בצורה ניכרת.
התיק נוהל בבית המשפט המחוזי בנצרת על ידי עו"ד תובל דורי מפרקליטות מחוז צפון (פלילי).

נוף הגליל: נתפסה סחורה החשודה כמזויפת

|