המשטרה חשפה פרשת גביית כספים באמצעות סחיטה בכוח

חוקרי המשטרה בתחנת עפולה פתחו בחקירה סמויה שנמשכה בחודשים האחרונים – במהלכה עלה כי מספר חשודים ביצעו סחיטה באיומים של קווי הסעות וסחיטה של תושבי השטחים. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל במחוז הצפוני חשפו פרשת גביית כספים באמצעות סחיטה בכוח והטלת אימה על קורבנות ובעלי קווים להסעות בסמוך למעברי הגבול.
חוקרי המשטרה בתחנת עפולה פתחו בחקירה סמויה שנמשכה בחודשים האחרונים במהלכה עלה כי מספר חשודים ביצעו סחיטה באיומים של קווי הסעות וסחיטה של תושבי השטחים. כמו כן הם חשודים כי גבו דמי חסות מהם ומהנהגים.
מהחקירה עולה כי אותם החשודים גובים סכומי כסף עבור מעבר של שוהים בלתי חוקיים דרך המחסומים ודרך פרצות בגדר הגבול בסמוך למוקייבלה ומעבר ג'למה. בנוסף נגבו דמי מעבר מנהגי ההסעות ולעיתים החשודים השתלטו על הקווים שלהם באמצעות רכבי הסעות שהיו ברשותם.
בתאריך 24/02 ניתן האות וכוחות בילוש, לוחמי היס"מ במרחב עמקים יחד עם לוחמי משמר הגבול פשטו על בתיהם של החשודים בכפר מוקייבלה ועצרו 4 חשודים במעשה.
החשודים נעצרו כשברשותם נתפסו שישה כלי רכב ששימשו אותם לפעילות הפלילית, מסמכים שונים ורישומי כספים, אקדח איירסופט, טלפונים וסכום כסף במזומן על סך 136,000 אלף ש"ח.
כנגד ארבעת העצורים החשודים, תושבי הכפר, הוגש בשבוע שעבר הצהרת תובע בהתאם לבקשת המשטרה.
מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת כנגד ארגוני הפשיעה בתחומים רבים  תוך מתן דגש מיוחד על עבירות של סחיטה באיומים הפוגעים בביטחון ובשגרת החיים של הקורבנות. חוקרי המשטרה מפעילים את כל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להילחם בתופעה ועושים הכל כדי להבטיח את שלום המתלוננים, לעצור את העבריינים ולהובילם באזיקים אל בית המשפט. משטרת ישראל קוראת לכל אזרח שנפל קורבן לעבירה המלווה באיומים לא להיכנע לסחיטה ולהודיע מיד למשטרה. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה באיומים מלמד כי התשלום או הציות לאותו עבריין לא מבטיח דבר ואף מעודד, לא אחת, את העבריינים להעמיק את הסחיטה וכן להמשיך ולבצע את זממם כנגד אותו קורבן וקורבנות נוספים".

 

 

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|

נוף הגליל: נתפסה סחורה החשודה כמזויפת

|