הותר לפרסום: פוענח רצח תושבת הנוף הגליל, החשוד במעשה הוא בנה

הנרצחת, היא מוקלשה (הייב) בת 46 תושבת נוף הגליל, והחשוד ברצח הוא בנה מועאד הייב בן 27 תושב זרזיר, היום יוגש כנגדו אישום חמור בגין רצח ובקשה למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת. צילום: דוברות המשטרה

פוענח רצח תושבת נוף הגליל רשה מוקלשה(הייב) בת ה- 46 לאחר פעילות חקירה מהירה ומקצועית של ימ"ר משטרת מחוז צפון. במקרה רצח מואשם בנה מועאד היב בן 27 תושב זרזיר אשר הסתיר את הגופה באזור הירדן ההררי והוגשה נגדו הצהרת תובע.
מהמשטרה נמסר כי חקירת הרצח החלה בשעות הערב המאוחרות של יום חמישי (5/8/21) לאחר שרכב פרטי באזור הירדן פרץ מחסום משטרתי ועלה חשד כי היה מעורב באירוע פלילי.
בעקבות פריצת הרכב את המחסום החלו כוחות משטרה רבים פתחו בסריקות לאיתור הרכב, ובמקביל הימ"ר של מחוז צפון החל בפעולות חקירה לאיתור זהות הנוסעים ברכב, כאשר תוך כדי החקירה עלה חשד כי אמו של בעל הרכב, המנוחה רשה מוקלשה (הייב) בת 46 מבית זרזיר שמתגוררת בנוף הגליל נעדרת וקשורה למקרה של פריצת המחסום.
לאחר חקירה אינטנסיבית בשילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים התגבר החשד כי האישה נרצחה על ידי בנה. בלשי המשטרה ניסו להתחקות אחר החשוד שהתחבא ונעלם למשך שעות, זאת במקביל לחיפושים אחר המנוחה גם בביתה ובמקום עבודתה.
למחר בערב(שישי) החשוד ניסה לפרוץ שוב מחסום משטרתי יזום שנפרש בעקבות החקירה. לאחר מרדף החשוד נעצר בידי כוחות משטרה  לאחר מרדף רגלי סמוך לנהלל.
בנוסף למצרו של החשוד, במסגרת החקירה נעצרו שלושת בניה של המנוחה ועוד קרוב משפחה בחשד לסיוע לרצח ומעצרם הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת ובהמשך הם שוחררו למעט בנה השני מועאד היב בן 27 שהראיות שנאספו נגדו הצביעו עליו כאשם העיקרי.
במקביל מעצרים ולחקירת האירוע התבצע חיפוש נרחב אחר האם הנעדרת, על ידי שוטרים רבים בליווי מסוק, כלבנים, פרשים מתנדבי יחידת חילוץ של המשטרה ויח׳ הגששים של משטרת ישראל ולאחר כיממה של חיפושים נמצאה גופתה של שה מוקלשה בשטח באזור הירדן ההררי כשהיא מוסוות לאחר שכוסתה בחול ועלים.

הרכב בו נמלט החשוד ברצח מהמחסום המשטרתי. צילום: דוברות המשטרה
הרכב בו נמלט החשוד ברצח מהמחסום המשטרתי

בתום חקירה מאומצת של איסוף ראיות על ידי מחלק הרצח של ימ"ר צפון ,שבמהלכה לא שיתופו פעולה בני משפחתה של המנוחה, הצליחו החוקרים לאסוף די ראיות כנגד בנה של המנוחה בגין מותה שהובילו להגשת הצהרת תובע על ידי פרקליטות מחוז צפון אשר ליוו את החקירה וביום שני הקרוב (27/9/21) בכוונת פרקליטות צפון להגיש נגדו כתב אישום חמור בגין רצח ובקשה לעוצרו עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בנצרת.
מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא: " הפעילות המהירה של חוקרי היחידה המרכזית באיתור החשוד, והחשד שהעלו כי מדובר ברצח, הביאו להזנקת כלל כוחות המחוז הצפוני למבצע מהיר ונרחב לאיתור גופת הקורבן ומניעת העלמותה, מוכיחים שוב את המחויבות המלאה שלנו לפיענוח פשעים בחברה הערבית תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, אווירים, קרקעיים ומיוחדים גם בימים אלה, חוקרי הימ״ר, עובדים וחוקרים נמרצות את מקרי הרצח שטרם פוענחו, במטרה להביא את הרוצחים לדין".