דצמבר קסום בנצרת: קול פעמונים ומוסיקה ליטורגית

הפסטיבל השלישי למוסיקה ליטורגית בנצרת יוצא לדרך ברוח החזון של פוליפוני לחינוך (חל"צ) עם סופשבוע של שיאים מוסיקליים: מהרקוויאם הגרמני מאת ברהמס, ישו על הר הזיתים של בטהובן, סימפוניית האש של היידן ועד גלוריה של ויואלדי
בהשתתפות: תזמורת הגליל בניצוחו של סלים עבוד אשקר, סולני האופרה הישראלית, הזמרת נור דרוויש, הפסנתרן נביל חאייק, אנסמבל ברוקדה וזמרי קולגיום תל אביב בניצוחו של ישי שטקלר
16- 18 בדצמבר 2021 , בכנסיות היפות של נצרת : כנסיית הסליזיאן, הכנסייה האנגליקנית והכנסייה המארונית לצד הקונצרטים יתקיימו סיורים מיוחדים בעיר הלובשת חג. וחבילות לינה אטרקטיביות לטובת באי הפסטיבל. צילום יואל לוי

החודש(דצמבר) כאשר נצרת לובשת חג לקראת חג המולד, יתקיים בעיר הפסטיבל הליטורגי השלישי ביוזמה והפקה של פוליפוני לחינוך (חל"צ) והעומד בראשה המנהל האמנותי של הפסטיבל, הכנר והמוסיקאי נביל עבוד אשקר.
הפסטיבל יתקיים בתאריכים 16- 18 בדצמבר 2021 בכנסיות בנצרת ובהן: כנסיית הסליזיאן, הכנסייה האנגליקנית והכנסייה המארונית.
הפסטיבל השלישי, שהפך כבר למסורת, מהווה את אחד משיאי הפעילות של פוליפוני והחזון אותו היא מובילה: למוסס מחיצות בין דתות ותרבויות בארץ באמצעות חינוך מוזיקלי ופרויקטים שבמרכזם המוסיקה כשפה מאחדת.
אומר נביל עבוד אשקר: "זו שנה השלישית בה אנו ממשיכים במסורת של הפסטיבל הליטורגי בנצרת. השנה שעברה הייתה שנה משמעותית עבור פוליפוני לחינוך, בה הצלחנו לקדם את החזון והחלום של פוליפוני יותר מאי פעם. המסר והקול המיוחד של פוליפוני הדהד ונשמע במרחב התרבותי בארץ, בעיקר ברגעים הקריטיים שעברו על החברה הישראלית הן בתקופת המגפה והן בתקופה בה הקרע בין החברה הערבית והיהודית הפך לאלים. בתקופות מאתגרות אלו זכינו להשמיע קול שונה ומאחד כמו בקונצרט "בקול אחד", שיתוף פעולה בין פוליפוני לחינוך לאופרה הישראלית שהתקיים מיד לאחר סבב הלחימה והאלימות שקרע את הארץ. הצלחה נוספת נרשמה בפסטיבל אבו גוש 2021, שהתקיים השנה בתל אביב, בו הוקדש יום מלא בו פוליפוני נתנה ייצוג לעשיה מגוונת של מוזיקה ותרבות הערבית בפני אולמות מלאים בלב תל אביב.
כשאנו מסתכלים על השנה שעברה שהסתכמה בכל כך הרבה אלימות בחברה הערבית, אנו מאמינים שהפסטיבל הליטורגי יביא עמו, מלבד החוויה המוזיקלית הייחודית, את היכולת לחזק את השיתוף של כלל החברה הישראלית בנוף התיירותי בעיר ולהראות את הפנים של החברה הערבית בה תרבות, הקשבה וסובלנות הן אלו שמובילות ומאפשרות לנו לחגוג את סיום השנה בתקווה לשנה טובה יותר מלאה בהרמוניה, אסתטיקה, ואחווה. ניפגש בנצרת, דצמבר 2021 ".
מזה 11 שנים שפעילות פוליפוני לחינוך הפכה למיזם מוסיקלי־חברתי יוצא דופן הכולל שתי תזמורות שנגניהן ערבים ויהודים: תזמורת הנוער ו"תזמורת הגליל" בניהולו של הפסנתרן והמנצח הבינלאומי סלים עבוד אשקר, כמו כן היא מפעילה את "אלחאן" תוכנית במסגרתה זוכים רבבות ילדים בישובים ערביים ויהודים לחינוך מוזיקלי קלסי. גם בעולם זוכה פוליפוני להכרה : הצ'לן האמריקאי לין הארל, מגדולי הצ'לנים של דורנו היה חבר פעיל בחבר הנאמנים של העמותה ואחד מתומכיה הנלהבים. יוקו אונו אלמנתו של ג'ון לנון, העניקה בשנת 2012 לנביל עבוד את פרס האומץ באומנויות (The Courage Awards of the Arts) על תרומתו המשמעותית לחברה בה הוא פועל ועוד.
הגופים והמשתתפים בפסטיבל הליטורגי השלישי כוללים מוסיקאים, נגנים, סולנים יהודים וערבים והם: תזמורת הגליל בניצוחו של סלים עבוד אשקר, "זמרי קולגיום תל אביב" בניצוחו של ישי שטקלר, אנסמבל הברוקדה והסולנים טלי קצף, סופרן , איתן דרורי, טנור, יואב איילון, באס, נור דרוויש, סופרן, סמואל ברלד, בריטון, והפסנתרנים נביל חאייק, תום זלמנוב ותומר וסטמן.

תזמורת הגליל צילום יואל לוי
תזמורת הגליל 

• בסימן 200 שנה  להולדת בטהובן 

לציון 200 שנה להולדת בטהובן , ייפתח הפסטיבל בקונצרט חגיגי בניצוחו של סלים עבוד אשקר ובהשתתפות תזמורת הגליל וסולני האופרה הישראלית: טלי קצף, סופרן , איתן דרורי, טנור ויואב איילון, באס. בקונצרט תבוצענה שתי יצירות של בטהובן: ישו על הר הזיתים והסימפוניה מס. 1.
יום חמישי 16.12.2021 שעה: 20:30, אולם: כנסיית דון בוסקו, סליזיאן, נצרת

• קטעי מופת נבחרים מרפרטואר הברוק

למחרת, ביום שישי בבוקר יתקיים קונצרט אינטימי ומיוחד של קטעי מופת נבחרים מרפרטואר הברוק והרומנטיקה,בהשתתפות הזמרת נור דרוויש ובליווי הפסנתרן נביל חאייק . היצירות שתבוצענה: אריה מתוך המיסה החגיגית הקטנה של רוסיני , קטעים מתוך האורטוריה פאולוס של מנדלסון, המתיאוס פסיון של באך, אורפאו ואאורידיצה של גלוק ועוד.
יום שישי 17.12.2021 שעה 11:30, אולם: הכנסייה האנגליקנית, נצרת

• הרקוויאם הגרמני מאת יוהנס ברהמס

בשישי בערב יבוצע הרקוויאם הגרמני מאת יוהנס ברהמס בגרסה מקורית של המלחין לפסנתר בארבע ידיים ובהשתתפות אנסמבל זמרי קולגיום תל אביב בניצוחו של ישי שטקלר,טלי קצף (סופרן), סמואל ברלד ( בריטון), והפסנתרנים תום זלמנוב, תומר וסטמן .
יום שישי 17.12.2021 שעה 20:30, אולם: כנסיית דון בוסקו, סליזיאן, נצרת

סלים עבוד אשקר צילום polyphony
סלים עבוד אשקר צילום polyphony

• קונצרט נעילה בניצוחו של המנצח והפסנתרן הבינלאומי סלים עבוד אשקר

הפסטיבל יינעל בגדול בקונצרט חגיגי רב משתתפים בניצוחו של המנצח והפסנתרן הבינלאומי סלים עבוד אשקר, בהשתתפות אנסמבל זמרי קולגיום תל אביב ,אנסמבל הברוקדה, וסולני האופרה הישראלית: נור דרוויש, סופרן ואלון הררי, קונטרה טנור. בקונצרט תבוצענה שתי יצירות של ויואלדי: קנטטה לקונטרה אלט, הגלוריה הגדולה של וויולדי למקהלה סולנים תזמורת וכן .ונצ׳רטו גרוסו מס. 4 מאת קורלי .
יום שבת 18.12.2021 שעה 20:30, אולם: הכנסייה המארונית, נצרת
לצד הקונצרטים יתקיימו סיורים מיוחדים בעיר הלובשת חג ותוצענה חבילות לינה אטרקטיביות לטובת באי הפסטיבל.

לפרטים ורכישת כרטיסים: https://liturgicalnazareth.co.il/

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|

ברוח האביב: סיור מסביב למסילה – לאורכה ולעומקה של רכבת העמק

|