בעקבות הגיבורים

עשרות יהודים וערבים מרחבי הארץ ערכו בעמק יזרעאל סיור מיוחד בעקבות גיבורי שני העמים. הסיור אורגן על ידי המכון היהודי ערבי שלי ההסתדרות. מנכ"ל המכון פארוק עמרור:"דווקא בעת הזו, לדו קיום משמעות גדולה ביותר". צילום: עומרי שטיין

חושבים שלום: דווקא בעת הזו, שהיחסים ברחבי המדינה בין יהודים לערבים מתוחים, יש מי שממשיך לדבוק ברעיון החיים המשותפים, הסובלנות והשלום. המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות, ערך השבוע בעמק יזרעאל, סיור מיוחד בעקבות גיבורי שני העמים. במהלך הסיור ביקרו עשרות יהודים, מוסלמים, דרוזים ובדואים מכל רחבי הארץ, אתרים בעמק המזוהים עם גיבורים
בהיסטוריה של שני העמים.
באזור נהלל וטבעון ביקרו שוחרי השלום בפסל השומר אלכסנדר זייד, מגיבורי המדינה טרם הקמתה ומסמליה של התנועה הציונית ותנועת העבודה ומזוהה בעיקר עם ארגון 'השומר'. משם המשיכו לביקור בקברו של שיח אבריק הסמוך שקדוש למוסלמים. על פי המסורת המקומית היה שייח' אבריק מוסלמי אדוק שהקפיד להתפלל חמש פעמים ביום ולרחוץ את ידיו ורגליו במים מכד שעל פי  האמונה נשבר והפך למעיין נובע בעל סגולות מרפא. "חשוב שכל צד ילמד את הנרטיב של האחר, ההכרה באחר היא המפתח", הסביר מנכ"ל המכון היהודי ערבי שליד ההסתדרות, פארוק עמרור וסיכם "יש פה חבורה של אנשים שרואים בדו קיום ובחיים המשותפים דווקא בעת הזו, כדבר חשוב, מהותי ובעל משמעות גדולה. אני שמח שיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שם לו כדגל את נושא הדו קיום ומקדם את הנושא".

פארוק עמרור ומשה בן עטר. צילום: עומרי שטיין
פארוק עמרור ומשה בן עטר. צילום: עומרי שטיין

הביקור בו נטלו חלק ראש מועצת אבו גוש סלים ג'אבר וראש המועצה המקומית זרזיר, אמיר מזאריב, הסתיים באוהל הידידות והשלום בכפר זרזיר של השיח' מוסא עיאדת.
את הסיור סיכם חבר הנהלת המכון היהודי ערבי, משה בן עטר:" על רקע האירועים הקשים שהיו בחודשים האחרונים ביחסי יהודים-ערבים בעיקר בערים המעורבות, בחרנו כולנו: יהודים, מוסלמים, נוצרים דרוזים וצ'רקסים להיות ביחד, לחזק את הקשר, ללמוד על האחר ולהבין שאין לנו אפשרות אחרת זולת חיים משותפים. היום הזה הוא עוד נדבך חשוב".