בן 75: ברשימת חשודים בציד ילדות בטיק טוק ואינסטגרם

שתי סוכנות משטרתיות הביאו למעצר של 33 גברים שניסו לצוד ילדות ברשתות החברתיות ביניהן טיקטוק, אינסטגרם ועוד. היום, 33 החשודים יובאו לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת המאבק של משטרת ישראל בתופעה החמורה של פגיעה מינית בקטינים על ידי גברים דרך האינטרנט היחידה המרכזית של מחוז צפון ביצעו פעילות סמויה לאיתור אותם ציידים עבריינים במטרה להרחיקם מהחברה ולשמור על הקטינים שבימים אלה, ימי החופש הגדול והתפשטות נגיף הקורונה, מבלים זמן רב ברשתות החברתיות.
במשך ארבע חודשים הופעלו שתי סוכנות משטרתיות אשר התחזו לילדות בנות 13, תלמידות אולפנה אשר פעלו ברשתות החברתיות המועדפות על ידי בני הנוער כמו טיק טוק, אינסטגרם ועוד. מרגע כניסתן לרשתות החברתיות בכינוי: "לי"- ו"קים" הן נחשפו למאות הצעות על ידי גברים שכללו תכנים מינים כמו חשיפת איברי מין, תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני בוטה, הצעות תשלום בעבור מין, הצעות למפגשים במטרה לספק את תאוותם המינית החולנית.
הבוקר, לאחר פעילות סמויה של ארבעה חודשים ניתן האות ומאות שוטרים בליווי חוקרי הסייבר וטכנאי זיהוי, פשטו על בתיהם של 33 החשודים מהצפון ועד לדרום בישובים: רהט, אלעד, ירושלים, טובא, נצרת, דיר אל אסד, אילת, באר שבע, חיפה, גבעתיים, טורעאן, שפרעם ופתח תקווה שאותרו על ידי אותן סוכנות משטרתיות כעברייני מין.
במהלך המבצע נתפסו מחשבים ניידים, סמארטפונים שעל פי החשד שימשו לניהול שיחות והפצת חומרי פדופיליה. עוד נתפס חומר החשוד כסם מסוג קנאביס שלא לצריכה עצמית.
בין החשודים נעצרו תושב פתח תקווה (51) שריצה בעברו 8 שנות מאסר בגין עבירות מין, תושב חיפה (20) מפוקח מין, ותושב גבעתיים (75). לעצורים מיוחסות 27 עבירות ביניהן מעשה מגונה בקטין, הטרדה מינית וניסיון לשדל לזנות והבוקר. כולם יובאו לבית המשפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.
חקירה זו שלוותה על ידי פרקליטות מחוז צפון היא נדבך נוסף בפעילות משטרת מחוז צפון ומטרתה הרתעת עבריינים הפועלים ברשת בתחום הפשיעה בכלל ובתחום הפדופיליה בפרט.
משטרת ישראל קוראת להורים ואפוטרופוסים לשוחח עם הילדים מגיל צעיר על הסכנות הרבות הקיימות ברשתות ולהסביר להם כי בכל מקרה שבו זר פונה איליהם בדגש על הרשתות החברתיות אסור לענות ויש להפנות את השיחה למבוגר האחראי. כמו כן יש להנחות את הילדים שלא לעלות תמונות ברשתות החברתיות הפתוחות לכלל הציבור, להשתמש אך ורק בחשבון פרטי ולא לאפשר חברויות לאנשים שאינם מכירים בפועל.
בנוסף מומלץ לגלות ערנות ולעקוב אחר הרשתות החברתיות בהם ילדיהם גולשים. מהניסיון המצטבר של משטרת ישראל עולה כי הקטינים חוששים לשתף את המידע עם הוריהם מחשש שיגבילו את השימוש שלהם באותן רשתות חברתיות. כמו כן – במקרים בהם הקטינים מאוימים ע"י אותו מטריד הם אף פוחדים לשתף את המקרה ומסתירים אותו. בכל מקרה של חשד על עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט יש לפנות למוקד 105 של משטרת ישראל.